Iisalmessa on paras Citroën-mekaanikko 2003

Taitokilpailussa testattiin älyä ja osaamista Iisalmessa on paras Citroën-mekaanikko 2003 Maahantuoja Auto-Bon Oy järjesti tänä keväänä kaikille Citroënin parissa työskenteleville mekaanikoille avoimen teknisen taitokilpailun. Voittajaksi nousi Autoputkola Oy:n asentaja Mikko Tikkanen Iisalmesta, joka ratkoi kaikkein parhaiten kiperät teoriakysymykset ja käytännön tehtävät. Auto-Bon Oy järjesti tänä vuonna tekniselle henkilökunnalleen taitokilpailun, jossa ratkaistiin Citroën-mekaanikkojen Suomenmestaruus. Kilpailun maaliskuussa pidetty alkuerä koostui kirjallisista kysymyksistä, joihin kukin osallistuja sai vastata omalla ajallaan. Oulussa, Jyväskylässä ja Helsingissä järjestettyihin välieriin valittiin 40 etevintä mekaanikkoa ja kuusi parasta pääsi loppukilpailuun. "Loppukilpailun valinta meni erittäin tiukaksi, sillä kuudennen ja seitsemännen ero oli vain puoli pistettä. Jos pisterajaa olisi löysätty parilla pisteellä, olisi mukana ollut pitkälti toistakymmentä mekaanikkoa", Auto-Bon Oy:n kenttäkouluttaja Tapio Ekman sanoo. Etevimmin loppukilpailun teoriaosuudesta ja käytännön tehtävistä selviytyi Autoputkola Oy:n mekaanikko Mikko Tikkanen Iisalmesta, jolla on Citroën-kokemusta jo toista kymmentä vuotta. Toiseksi sijoittui Seppo Koivikko Raahen Suzu-Auto Ky:stä ja kolmanneksi Martti Laukkanen Salon AstrumAuto Oy:stä. "Kilpailun tärkeimpiä tavoitteita olivat motivaation parantaminen entisestään ja koulutuspäivillä saatujen tietojen hyödyntäminen, mikä näkyy varmasti myös merkkikorjaamojen asiakkaille asti entistä parempana laatuna", Tapio Ekman kertoo. Lisätietoja: Kenttäkouluttaja Tapio Ekman puh. 010 569 7288 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/30/20030530BIT00020/wkr0002.pdf