Janne Tuohino luottavaisena Ruotsin MM-ralliin

Citroën-kuljettaja Janne Tuohino ehti testata lähes 150 kilometriä WRC-autoaan ennen torstain 3.99 kilometrin shakedownia.

”Ajoin shakedown-lenkin neljä kertaa ja auto tuntui heti hyvältä käteen” hän kertoili tunnelmiaan torstaina. ”Citroën on helppo ajaa ja tuntuu pitkän ajotauon jälkeen tosi tehokkaalta. Säädimme testin aikana lukkoja, mutta kuitenkin auton perussäädöt olivat itse asiassa aivan kohdallaan.” Tuohinon käytössä oleva Citroën Xsara WRC –ralliauto on voittoauto, sillä Carlos Sainz voitti sillä Turkin-rallin vuonna 2004. Auto päivitettiin vuoden 2005 sääntöihin, eli siinä on aktiiviset etu- ja takatasauspyörästöt. Samalla auton laitteita hieman yksinkertaistettiin, jotta yksityistalli PH-Sportin on helpompi ylläpitää autoa rankan lumirallin aikana. ”Lähtökohdat ovat nyt hyvät ja teemme parhaamme kartanlukijana toimivan Risto Pietiläisen kanssa, jotta saamme mahdollisimman hyvän lopputuloksen. Ajamme mahdollisimman kovaa, haluamme että punainen huippuautomme pärjää lopputuloksissa” hän hehkutti Ruotsin Hagforsissa. ”Lunta on teiden varsilla aika vähän, en voi nojata hankeen”. Citroën Xsara WRC –ralliauton on vuokrattu Citroën Sportilta ja sen on rakentanut ranskalainen yksityistalli P.H.Sport. Uddeholm Swedish Rally ajetaan 3.-5.2.2006 Hagforsin ympäristössä Värmlandin läänissä. Erikoiskokeiden tiet ovat hyvässä kunnossa rallia varten. Lunta on riittävästi ja säätiedotukset lupaavat kylmenevää. Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, p. 010 569 7225

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.