Jurassic Rock esittelee uudet Citroën-mallit

Mikkelin Kenkäveronniemessä 8-9.8. järjestettävä Jurassic Rock Festival (JR) ja sunnuntaina 10.8 sitä seuraava Jurassic Piknik ovat seitsemässä vuodessa nousseet suomalaisen musiikkitapahtumatarjonnan eliittiin. Musiikin ohella viikonvaihteen keskiössä ovat esillä syyskuussa lanseerattavat uudet Citroën C4 Cactus- ja C1 Airflow-mallit.

Ennakkoluulottomasti suuria musiikkinimiä lähestyvä Jurassic Rock sopii hyvin Citroënin henkeen. Tämän vuoden tapahtuman kuumimmat esiintyjänimet ovat brittiläinen Clean Bandit, pääesiintyjänä toimiva maailmankuulu HIM, Suomeen kauan odotettu R&B:n ja pop-musiikin supertähti Nelly sekä mm. Haloo Helsinki, JVG, Anna Abreu, Sanni ja Kaija Koo. Sunnuntain Piknik-tapahtuman kärkiesiintyjät ovat vuoden ainoan yhteiskeikkansa heittävät Vesa-Matti Loiri & All Stars ja Samuli Edelman. Vesa-Matti Loiri All Stars-bändin keulakuvina ovat Lenni-Kalle Taipale ja Kalle Torniainen.

Vihreät arvot kunniassa

Tänä vuonna Jurassic Rock muuttaa idylliselle ja vihreälle Kenkäveronniemen alueelle ja ottaa ison harppauksen yhä ekologisempaan ja siistimpään suuntaan. Tällä muutoksella on iso rooli Citroënin päätöksessä lähteä yhteistyöhön JR-tapahtuman kanssa.

Jurassic Rockin leirintä jaetaan tänä vuonna leiriytyjien omiin tontteihin. Tontti antaa vapautta ja rauhaa, mutta myös vastuuta: tontista peritään 20€:n pantti, jonka saa takaisin lähtiessään, kun oma tontti on tyhjennetty ja siisti. Festivaalin leirintäoppaat ohjaavat omalle tontille, pitävät kirjaa leiriytyjistä ja tonteista, tarkistavat tontin kunnon lähtiessä sekä auttavat ja neuvovat kierrätysvalinnoissa. Festivaalin lopuksi leirintäalueen kierrätyspisteelle voi jättää ylimääräiset teltat, makuupussit, retkijakkarat ja muut leiriytymistarvikkeet, jotka Hope ry Mikkelin vapaaehtoiset ohjaavat eteenpäin lahjoituksina Mikkelin seudun vähävaraisille tai kriisin kohdanneille lapsiperheille.