Käyttöauto aloittaa Opel-edustuksen myös Seinäjoella

Käyttöauto Oy ja Bassadone Automotive Nordiciin kuuluva Auto-Bon Oy tiivistävät yhteistyötään, jonka myötä Käyttöauto aloittaa 1.9.2023 Opel-jälleenmyyjänä sekä valtuutettuna Opel-huoltoliikkeenä Seinäjoella. Käyttöautolla on entuudestaan edustuksessaan Auto-Boniin kuuluva Opel Kokkolassa sekä Citroën Jyväskylässä, Kokkolassa ja Seinäjoella.

Olemme erittäin innoissamme, että saamme edustettavaksemme myös Seinäjoelle Opelin. Autokauppa keskittyy ja saman merkin edustaminen useammalla paikkakunnalla tuo mukanaan merkittäviä synergiaetuja. Tämä hyödyttää niin meitä kuin asiakkaitamme ja uskomme, että pystymme palvelemaan sekä vanhoja että uusia Opel-asiakkaita entistäkin laajemmalla rintamalla. Lisäksi Opelin laajentuva mallisto ja vahvat panostukset sähköistymiseen tukevat merkin asemaa portfoliossamme, sanoo Käyttöauton toimitusjohtaja Jyrki Viitala.

Opelin mallisto on uudistunut ja sähköistynyt vauhdilla, ja lähitulevaisuuden näkymät lanseerauksista sekä uutuustuotteiden saatavuudesta ovat erittäin hyvät. Koko Opelin mallisto on täyssähköinen jo vuonna 2028 ja juuri esitelty Opel Experimental -konseptiauto näyttää suunnan merkin erittäin jännittävälle tulevaisuudelle. Olemme tehneet pitkään yhteistyötä Käyttöauton kanssa ja uskomme vahvasti, että alueen Opel-asiakkaat saavat itselleen parhaimman mahdollisen kumppanin, joka pystyy tarjoamaan parasta mahdollista asiakaspalvelua, kommentoi Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle.

Lisätietoja:

Jyrki Viitala
toimitusjohtaja, Käyttöauto Oy
jyrki.viitala@kayttoauto.fi

Markus Rantala
merkkivastaava, Käyttöauto Oy
Puh. 0500 618 776
markus.rantala@kayttoauto.fi

Markus Vuolle
Toimitusjohtaja, Auto-Bon Oy
markus.vuolle@auto-bon.fi

Käyttöauto Oy on perinteikäs täysin suomalainen perheyhtiö ja yksi suurimmista autojen vähittäismyyntiketjuista Suomessa. Edustuksiin kuuluvat 17 laadukasta automerkkiä 10 paikkakunnalla Keski-Suomessa, Pirkanmaalla, Pohjanmaalla ja Satakunnassa. Käyttöauto tarjoaa kaikki autoihin liittyvät palvelut myynnistä varaosiin, merkkihuoltoon ja korikorjauksiin, työllistäen yli 600 autoalan ammattilaista. Käyttöautosta autonsa hankkii jo noin 15 000 tyytyväistä asiakasta ja liikevaihto on noin 360 miljoonaa euroa.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroën-, DS-, Opel-, Peugeot-, Fiat-, Jeep ja Alfa Romeo-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.

Bassadone Automotive Nordic on osa yli 100-vuotiasta perheomisteista Bassadone Automotive Groupia. Bassadone maahantuo ja jälleenmyy useita automerkkejä eri Euroopan maissa. Vuonna 1997 perustettu Bassadone Automotive Nordic maahantuo Suomen markkinoille Alfa Romeo, Citroën, Dacia, DS, Fiat, Hyundai, Isuzu, Jeep, Lotus, Peugeot, Opel, Renault, SsangYong ja Suzuki -merkkisiä ajoneuvoja. Baltian maihin Bassadonen maahantuomat automerkit ovat Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Hyundai, Jeep Isuzu, Peugeot, Opel, SsangYong ja Suzuki. Vuonna 2022 yhtiöryhmän liikevaihto oli 605 miljoonaa euroa ja se työllistää 580 autoalan ammattilaista.