Kruunua puolustamassa

Citroën ja Sébastien Loeb kärjessä Ruotsin MM-ralliin Kruunua puolustamassa Sarjan seuraava MM-ralli ajetaan tulevana viikonloppuna 11.-13.2.2005 Ruotsin Uddeholmissa. Citroënin Sebastien Loeb lähtee kolmannen kerran peräkkäin MM-sarjan johdossa arvaamattomaan ralliin. Viime vuonna Loeb teki historiaa voittamalla Ruotsin MM-osakilpailun ensimmäisenä ei-pohjoismaalaisena kuljettajana. Kaikki näyttää taas hyvältä, mutta sää voi tehdä voittamisesta hankalaa. Kärkipaikka ei välttämättä ole hyvä asia Ruotsissa, sillä huonolla onnella Sébastien Loeb joutuu hoitamaan aura-auton tehtäviä, mikä ei voi olla vaikuttamatta vauhtiin. ”Pystyn kertomaan miten ensimmäinen päivä menee, kun avaan perjantaiaamuna hotellihuoneen verhot. Jos yöllä on satanut lunta, tavoitteeni on jäädä mahdollisimman vähän kärjestä ensimmäisenä päivänä ja ottaa mahdollisimman paljon kärkeä kiinni kahtena seuraavana”, Loeb arvioi. ”Vaikka Ruotsissa ajetaankin enimmäkseen tutuilla teillä, teemme nuotitukseen enemmän muutoksia kuin missään muussa osakilpailussa. Ajolinjat riippuvat paljon siitä kuinka tiet on aurattu. Olosuhteet voivat olla aivan erilaiset kuin edellisvuosina. Myös tienpinta ja lumipenkkojen kovuus vaikuttavat ajotyyliin.” Citroën testasi Xsara WRC:tä Ruotsissa joulukuussa, ja lopulliset säädöt haetaan juuri ennen nuotitusta ajettavasta testistä. Francois Duvalille joulukuinen testi tarjosi mahdollisuuden tutustua työkaluunsa talvisissa olosuhteissa. ”Nautin lumella ajamisesta. Ruotsin rallissa itseluottamuksen pitää olla kunnossa, ja on löydettävä oma rytmi. Minulle on tärkeää saada pistetili avattua”, Duval sanoo. Tallipäällikkö Guy Fréquelin uskoo kuljettajiensa mahdollisuuksiin toistaa tallin viimevuotinen menestys, mutta voittoa ei haeta keskeyttämisen kustannuksella. ”Pistelaskujärjestelmä ei ole muuttunut viime vuodesta, joten tavoitteenamme on tuoda molemmat Xsarat pisteille, ja toinen kolmen parhaan joukkoon.” Lisätietoja: Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 0500 459 385 Copyright free photos available for the press from: www.citroen-presse.info Citroën Sportin internetsivut: http://com.en.sport.citroen.com/ ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=69881&fn=wkr0010.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=1571&lang=FI