Mestarista nollaksi

Sébastien Loebin vieressä yhdeksän kartanlukijoiden maailmanmestaruutta voittanut Daniel Elena siirtyy tämän viikonvaihteen ajaksi ”mestarista nollaksi”. Hän itse ajaa Ranskan mestaruussarjan päättävän Du Var- rallin reitin avaavana 0-autona. Erikoiskokeille Daniel Elena starttaa uudella Citroën DS3 R1-ralliautolla juuri ennen kärkikuljettajia.

Ranskan mestaruussarjan tämän kauden päätöskilpailu Rallye Du Var alkaa varsinaisten erikoiskokeiden osalta huomenna perjantaina 23.11 ja päättyy sunnuntaina 25.11 iltapäivällä. Kilpailussa ajetaan 12 asfalttipintaista erikoiskoetta, yhteispituudeltaan 240 kilometriä.

Uusi Citroën DS3 R1

Daniel Elenan autona on Citroënin uusi DS3 R1. R1- luokkaan kuuluvat autot ovat enintään 1600-kuutioisella vapaasti hengittävällä moottorilla varustettuja ja viritysasteeltaan hyvin lähellä vakioautoa olevia etuvetoisia ralliautoja. Suurimmat erot tavalliseen Citroën DS3 VTi 120-autoon löytyvät jousituksesta, renkaista ja ralliauton turvavarusteista. Uuden Citroën Racingin valmistaman DS3 R1-kilpa-auton suositushinta asfalttirallivarustein on 25.000 € (ALV 0). Myyjänä Suomessa toimii autourheilun monitoimitalo Printsport Oy.

Kovia nimiä Elenan takana

Daniel Elenan takana erikoiskokeille lähtee nippu kovia nimiä, kärkenä entinen F1-kuljettaja Robert Kubica. Kubica on aikaisemmin ajanut hyvällä menestyksellä kansallisia rallikisoja Puolassa ja Italiassa. Tämän viikonvaihteen rallissa Kubica käskyttää samaa Citroën C4 WRC-autoa, jolla hän voitti viikko sitten Rally Di Comon Italiassa. Kubica on ennakkoveikkauksissa nostettu myös yhdeksi Rallye Du Varin voittajasuosikeista. Muita vauhdistaan tunnettuja nimiä osanottajalistalla ovat mm. SWRC- luokan tämän vuoden maailman mestari Craig Breen, IRC-sarjan kärkikuljettajiin kuulunut Bryan Bouffier ja MM-sarjan entiset tehdaskuljettajat Freddy Loix ja Cedric Robert.

Lisätietoja: http://www.var-rallye.fr/ , www.wrc.com

GSM +358 400 210 490