Mukavuutta tila-automarkkinoille

Tiedotusvälineille 24.4.2003 Citroën C8 ennakkomyynnissä Mukavuutta tila-automarkkinoille Citroënin uuden ylellisen tila-auton, C8:n ennakkomyynti on alkanut. Linjakas uutuus tarjoaa todella väljät tilat seitsemälle matkustajalle, jotka saavat nauttia Citroënille tyypillisestä korkeatasoisesta matkustusmukavuudesta. Suurten tila-autojen luokka saa kaivatun piristysruiskeen Citroën C8:n myötä. Citroën osoitti jo Evasionilla osaamisensa tässä luokassa, mutta uusi C8 on huomattavasti edeltäjäänsä tilavampi, varustellumpi ja turvallisempi. Aikaisemmasta mallista ovat jäljellä mukavuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, joita niitäkin on entisestään hiottu. Suurempi Citroën C8 on lähes kolmekymmentä senttiä edeltäjäänsä pidempi. Lisäys on käytetty kahdella tavalla matkustajien hyväksi. Uuden mallin linjakas keula yltää huomattavasti aikaisempaa pidemmälle tarjoten matkustajille paremman turvan mahdollisen törmäyksen varalta. Takapään venytys puolestaan on mahdollistanut sen, että kaikille matkustajille on entistä enemmän tilaa ja tavaratila on kasvanut. Matkustajien istuimia voidaan siirrellä monipuolisesti ja tilanteen mukaan ne voidaan jättää vaikka kokonaan pois. Kun käytössä ovat kaikki seitsemän istuinpaikkaa, tavaratilaa on 225 litraa. Jättämällä paikalleen pelkät etuistuimet, tavaratila on melkein kolmen kuutiometrin kokoisena pakettiautoluokkaa. Runsaasti valinnanvaraa Ostaja voi räätälöidä oman C8:nsa juuri tarpeidensa ja toiveidensa mukaiseksi. Lähtökohtana on laaja moottorivalikoima, joka pitää sisällään kolme bensiinimoottoria (2,0-, 2,2- ja 3,0-litraiset) sekä tehokkaan kaksilitraisen HDi-dieselin. Viime mainittu on erittäin taloudellinen vaihtoehto, sillä auton suuresta kuljetuskapasiteetista huolimatta sen EU-yhdistetty kulutus on vain 7,2 l/100 km. Kaksilitraisen moottorin yhteyteen voi valita automaattivaihteiston, jollainen on vakiona on aina väkivahvan kolmelitraisen V6-moottorin kanssa. Citroën C8:n vakiovarustus on erittäin runsas, ovat kyseessä sitten turva- tai mukavuusvarusteet. Lisävarusteilla autosta voi kehittää todellisen loistoristeilijän, joka yllättää vaativimmankin ostajan. Tällaisia varusteita ovat mm. kolme sähköllä toimivaa kattoluukkua tai sähkötoimiset sivuliukuovet, jotka voi avata keskuslukituksen kaukosäätimellä. Upea varustelu Citroën on halunnut varmistaa, että C8:lla matkustaminen on turvallista ja mukavaa. Tämän takia turvavarustukseen kuuluvat mm. etu- ja sivuturvatyynyt ja sivuturvaverhot, jotka yltävät kaikille kolmelle riville. Näkyvyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota, sillä automaattiset sateen tunnistavat tuulilasinpyyhkijät ovat vakiovaruste samoin kuin takalasinpyyhin, joka kytkeytyy peruutettaessa automaattisesti mikäli tuulilasinpyyhkimet ovat päällä. Aktiivinen turvallisuus on niin ikään korkeatasoinen, sillä lukkiutumattomien jarrujen, hätäjarrutustehostimen ja elektronisen jarrupaineen jaon lisäksi ajovakauden hallintajärjestelmä (ESP) kuuluu vakiovarustukseen. Automaattinen ilmastointilaite pitää huolen siitä, että matkustaminen on miellyttävää niin kesäkuumalla kuin pakkasilla. Siinä on peräti neljä aluejakoa, joten matkustajat voivat säätää itselleen miellyttävimmän lämpötilan. Oikeaan lämpötilaan auttavat myös liukuovien rullakaihtimet. Viihtymisessä auttaa cd-soittimella varustettu radio, jonka äänenvoimakkuus säätyy automaattisesti nopeuden mukaan, ja jonka katkaisimet ovat ohjauspyörässä. Ylinopeusrajoittimella varustettu ajotietokone puolestaan helpottaa kuljettajan tehtävää. Citroën C8:n hinta on suorastaan edullinen, kun ottaa huomioon runsaan vakiovarustelun, sillä hinnat alkavat C8 2,0i 16v SX:n 37 900 eurosta. Kallein versio on 49 900 euron hintainen C8 V6 SX Autom. jonka vakiovarustukseen kuuluvat mm. Xenon-valot ja kevytmetallivanteet. Citroën C8:n ennakkomyynti on juuri alkamassa, ja ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille kesäkuussa. Lisätietoja: Markku Tamminen, toimitusjohtaja 010 569 7200 Risto Immonen, markkinointi- ja tiedotuspäällikkö 010 569 7225 Press releases and copyright-free photos are available to journalists at: www.citroen-presse.info ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/25/20030425BIT00170/wkr0002.pdf