PSA PEUGEOT CITROËN –YHTYMÄ PERUSTAA SÄÄTIÖN ”A WORLD ON THE MOVE”

PSA Peugeot Citroën –yhtymä perustaa  A world on the move – nimisen säätiön,  joka ryhtyy tukemaan liikenteeseen ja liikkumiseen liittyviä sosiaali-, koulutus-, kulttuuri- ja ympäristöhankkeita eri puolilla maailmaa.

Perustamisesta ilmoitti PSA Peugeot Citroën -yhtymän hallituksen puheenjohtaja Philippe Varin.

A world on the move –säätiö ryhtyy rahoittamaan voittoa tavoittelemattomien avustus-organisaatioiden tukemia ohjelmia. Kohteena ovat lisäksi kehitys- ja avustushankkeet,

jotka käynnistyvät paikallisten PSA Peugeot Citroën -yhtymän tuotantolaitosten aloitteesta.

Säätiö toimii maailmanlaajuisesti, mutta keskittyy erityisesti alueille joissa PSA Peugeot Citroën -yhtymällä on tuotantoa tai muuta toimintaa. Säätiön takaama taloudellinen tuki räätälöidään paikalliseen kulttuuriin ja tarpeisiin. Tuen odotetaan luovan uusia mahdollisuuksia yksilöille – erityisesti yrityksen työntekijöille – luoda ja kehittää omia projektejaan vankan paikallisen tuen varassa.

Säätiön 9-jäsenisen hallituksen johdossa toimii Philippe Varin. Varapuheenjohtaja on

Marie-Hélène Roncoroni, joka kuuluu myös PSA:n hallintoneuvostoon. Säätiön asiamieheksi on nimitetty Hugues Dufour, jonka toimikausi alkaa 1.9.2011. Dufour vastaa säätiön varsinaisesta toiminnasta ja edustaa PSA-yhtymää säätiön ja sidosryhmien välisissä keskusteluissa.

”Säätiön perustaminen on täysin linjassa päämääränämme olevan vastuullisen kehityksen kanssa”, Philippe Varin totesi PSA Peugeot Citroën -yhtymän osakkeenomistajien kokouksessa.

”Säätiö edistää hyviä aloitteita ympäri maailmaa ja keskittyy erityisesti alueille, joissa PSA-yhtymä toimii aktiivisesti.”

Lisätietoja:

Tiedotuspäällikkö Pekka Koski, Citroën/Auto Bon Oy, puh. 0400 210 490 ja pekka.koski@veho.fi

Viestintäpäällikkö Riitta Luomala, Peugeot/Maan Auto Oy, puh. 0400 431 303 ja riitta.luomala@veho.fi