Rohkeasti käytännöllinen Citroën C4 Cactus

Citroën C4 Cactus säväytti Geneven Autonäyttelyssä edustamalla nykyaikaan sovitetulla tyylipuhtaalla tavalla automerkin perustajan Andre Citroënin näkemystä käytännöllisestä autoilusta. Esteettinen muotoilu yhdessä tarkkaan hiottujen yksityiskohtien kanssa sai näyttelyvieraat tutustumaan tulevaan uutuuteen huolellisesti.

Omaa nimeään kantaneen autonvalmistajan 1930-luvulla maailman neljänneksi suurimmaksi automerkiksi nostanut Andre Citroën omasi vahvan visionäärisen näkemyksen miltä auton tulisi näyttää. Auton piti olla persoonallisesti muotoiltu, teknisesti luotettava, pelkistetty olematta tylsä ja edistyksellisesti lähestyä autoilua käytännöllisyyden kautta.

Uusia ideoita

Citroën C4 Cactus tuo autoilijoiden ulottuville suuren osan Andre Citroënin tavoitteista, muistuttaen näin merkin alkuperäisistä juurista. Uudet ideat, kuten airbump- kolhusuojat, kattoon asennettu matkustajan turvatyyny ja suoraan kuljettajan eteen sijoitettu pelkistetyn selkeä digitaalinen mittaristo alleviivaavat C4 Cactuksen uutta tapaa lähestyä autoilua eräänlaisen minimalismin kautta olematta silti huokean oloinen.

Sisustuksessa minimalistinen tyylikkyys huokuu kojelautaan sijoitetusta asiakirjalokerosta, jonka kansi ja avausmekanismi muistuttavat arvokkaan käsilaukun kansiosaa. Sama linja jatkuu ovien sisäkahvoissa, jotka on valmistettu tukevasta, korkealuokkaisesta nahasta.

Tinkimätöntä laatua

Uusi Citroën C4 Cactus on käynyt läpi tinkimättömän tarkan tuotekehitysohjelman. Osa talviominaisuuksien ja ajovakaudenhallinnan kehitystesteistä on suoritettu Suomen Lapissa kahden viimeksi kuluneen talven aikana. Yksinomaan uutta kolmisylinteristä e-THP PureTech-moottoria on testattu yli 25 000 tuntia moottoripenkissä ja niillä on ajettu eri autoissa yhteensä yli 1,6 miljoonaa testikilometriä.

Pitkä akseliväli tuo reilusti tilaa

Kooltaan Citroën C4 Cactus sijoittuu kooltaan keskikoisten perheautojen ryhmään. Sen pituus on 4,16 m, leveys 1,73 m ja akseliväli kokonaispituuteen nähden mittava 2,6 metriä. Pitkä akseliväli yhdistettynä lyhyisiin etu- ja takaylityksiin luo sisälle hyvät tilat. Sisätilojen avaruutta lisää myös laakea horisontaalinen kojetaulu ja näppärästi yhtenäisen etuistuimen näköisiksi korkean keskikonsolin avulla muotoillut muhkeat erillisen etuistuimet.

GSM +358 400 210 490