Sardinian MM-rallissa ajettu ensimmäiset erikoiskokeet

MM-rallissa oli perjantaina vuorossa ensimmäiset erikoiskokeet rannikkokaupunki Olbian läheisyydessä: Terranova (29,82 km), Crastazza (21,46) sekä Mamone (18,57). Kaikki kolme erikoiskoetta ajettiin kahteen kertaan. Sardinian MM-rallin lähtönumerolla 21 Citroën Xsaralla ajava Juuso Pykälistö oli päivän ensimmäiseen huoltoon tullessaan suomalaisista kuljettajista kolmantena 11. sijalla, kärjestä vain 41,9 sekuntia jääneenä.

”Lähdimme liikkeelle varovaisemmin kuin viime vuonna, tiet ovat sateisen kevään jäljiltä pehmeitä ja varsinkin kurvissa pitää ajaa kieli keskellä suuta”, sanoo Pykälistö. ”Auto toimii hyvin, säädöt ovat kohdallaan ja aurinko paistaa – hienommin ei ralli olisi voinut alkaa kohdaltamme”, hän jatkaa. ”Tiet eivät ole yhtä liukkaista kuin viime vuonna, mutta sumppuja on useissa paikoissa”, kertoi huoltotauolla kartanlukijana toimiva Mika Ovaskainen. Ensimmäisen erikoiskoneen nuotitus jäi meiltä kesken, ja nuotit olivat vajavaiset – mutta ehdimme silti aika hyvin”. Lauantaina Sardiniassa ajetaan viisi erikoiskoetta ja sunnuntaina kuusi. Ralli päättyy Porto Rotondon satamakaupungin Podiumille sunnuntaina kello 14.30 paikallista aikaa. Lehdistön käyttöön on kuvia vapaasti käytettävissä osoitteessa: www.mcklein.de. Kuvapankkia täydennetään päivittäin. Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 0500 459 385

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.