• Auto-Bon Oy/

Sébastien Loeb ja Carlos Sainz jälleen tallikavereina - Citroën Sportin tähtäimessä neljäs peräkkäinen voitto

Citroën odottaa Turkin MM-rallilta paljon. Sébastien Loebilla on mahdollisuus voittaa neljäs osakilpailu peräkkäin ja vankistaa asemiaan MM-sarjan johdossa. Yhden rallin mittaisen paluun tehdasauton ohjaamoon tekevä Carlos Sainz kerää todennäköisesti kuitenkin suurimman huomion.

Kauden seitsemäs rallin MM-osakilpailu ajetaan Turkin vaativissa oloissa. Erikoiskokeiden ei odoteta oleva yhtä huonossa kunnossa kuin edellisessä Kyproksella ajetussa rallissa. Siitä huolimatta olosuhteet ovat vaikeat muun muassa erittäin kovan kuumuuden takia. Citroën haki oikeita säätöjä Xsara WRC:hen Kreikassa, koska testaaminen Turkissa oli kielletty. Turkin rallissa paluun Citroën Sportin tiimiin tekevä Carlos Sainz tutustui autoon lisäksi eteläisessä Ranskassa. ”Carlosilla ei ole kokemusta nykyisin pakollisesta HANS-niskatukijärjestelmästä, joten osa ajasta käytettiin totutteluun ja sopivien istuinsäätöjen löytämiseen. Lopun ajasta Carlos tutustui uuteen Xsara WRC:hen. Saimme iloksemme huomata, että hän on edelleen työlleen täydellisen omistautunut, erittäin motivoitunut sekä vaativa ja pikkutarkka”, tekninen johtaja Xavier Mestelan-Pinon sanoo eikä usko seitsemän kuukauden tauon näkyvän espanjalaisen ajosuorituksessa. Citroën turvautui Carlosin apuun, koska talli ei ole toisesta sijasta huolimattaan saavuttanut valmistajien MM-sarjassa tavoittelemaansa pistemäärää. Tallin toinen kuljettaja, MM-sarjaa johtava Sébastien Loeb on puolestaan onnistunut erinomaisesti ja Turkissa hän jahtaa jo neljättä peräkkäistä voittoaan. ”Kypros ei paljastanut vielä Marcuksen ja Petterin todellisia mahdollisuuksia, joten suhtaudun heihin Turkissa varovaisuudella. Ensimmäisenä päivänä joudun lakaisemaan tietä peräti 90 erikoiskoekilometrin matkan, mutta Petter lähtee heti toisena eikä hyödy siitä käytännössä lainkaan. Carlosia kannattaa kaikkien varoa, sillä hän pääsee kisaan hyvistä asemista”, Loeb puntaroi. Vaikka Carlos Sainz voikin lähteä kilpailuun ilman suuria paineita, mies ei tee yhden kilpailun mittaista paluutaan leikkimielellä. ”Kun minä lähden johonkin asiaan mukaan, omistaudun sille täysin. Citroënilla on niin motivoitunut tiimi, että sen osana on helppo työskennellä. Teen työni mahdollisimman hyvin, ja toivottavasti ansaitsen Citroënille tärkeitä maailmanmestaruuspisteitä”, Sainz toteaa. Carlos Sainz saa kartanlukijakseen vanhan tutun Marc Martin, jonka kanssa hän voitti muun muassa Citroënin ensimmäisen sorarallin juuri Turkissa vuonna 2003. Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 0500 459 385 Copyright free photos available for the press from: www.citroen-presse.info Citroën Sportin internetsivut: http://com.en.sport.citroen.com/