TULOSSA MONIPUOLINEN KATSEENVANGITSIJA

Pariisin Autonäyttelyssä syyskuun lopulla esiteltävä uusi Citroën DS3 Cabrio jatkaa DS- linjan kerrontaa kirjoittamalla uuden luvun hyvin menestyvän mallisarjan historiaan. Vain hieman yli kaksi vuotta sitten Citroënin Premium-malliston ensimmäisenä jäsenenä esitelty DS3 on jo yltänyt yli 180 000 kappaleen kokonaismyyntiin. Citroënin Premium- mallisto on kokonaisuudessaan jo ylittänyt 250 000 myydyn auton rajapyykin.

Uusi Citroën DS3 Cabrio on ennen kaikkea aito DS3: huomiota herättävän tyylikäs ja ajoltaan nautinnollinen. Avattava kattorakenne on kasvattanut auton painoa vain25 kg vastaavaan hatchback- malliin verrattuna. Avattavan kangaskattorakenteen myötä arkikäytön monipuolisuus lisääntyy.

Viimeistely ja muotoilun yksityiskohdat ovat samalla korkealla tasolla kuin esimerkilliseen myyntitulokseen yltäneessä teräskattoisessa Citroën DS3- mallistossa.

Monipuolinen katseenvangitsija

Uuden Citroën DS3 Cabrion muotoilun luovuus ilmenee yksityiskohdissa, esimerkiksi keskipilarin hainevässä, joka mielenkiintoisella tavalla katkaisee B-pilarin yhtenäisen linjan ennen sen yhdistymistä kattolinjaan. Asiakas voi personoida DS3 Cabrion kangaskaton kolmen vaihtoehdon kautta. Värivaihtoehdot ovat perinteinen musta ja tumman sininen Infini Blue. Niitä täydentää DS Monogramme, jossa DS-sarjan logo on kahden elegantin harmaan värin yhdistelmän kautta istutettu kattokankaan symmetriseksi kuvioinniksi. Takanäkymää piristävät ensimmäistä kertaa sarjatuotantoautossa käyttöön otetut 3-ulotteisen vaikutelman muodostavat LED-valot.

Avautuu 16 sekunnissa

Citroën DS3 Cabrion kangaskatto rullataan sähköisesti kokoon takaluukun kanteen sijoitetun kromatun tukitangon päälle. Katto voidaan avata ja sulkea sähköisesti myös auton liikkuessa, aina120 km/h nopeuteen saakka. Avautuminen ja sulkeutuminen tapahtuu 16 sekunnissa.

Ainoa viidelle rekisteröity

Uusi DS3 Cabrio on pienten perheautojen segmentin ainoa avattavalla kattorakenteella varustettu vaihtoehto, joka on rekisteröity kuljettajan lisäksi neljälle matkustajalle. Sisätilojen lisäksi Citroën DS3 Cabrio tarjoaa kilpailuryhmän suurimman tavaratilan. Sen vetoisuus on 265 litraa (VDA), kilpailijoiden Mini Cabrion ja Fiat 500C:n tarjotessa 75 ja 63 litraa vähemmän tilaa tavaroille. Citroën DS3 Cabrion tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin DS3 Hatchback- mallin.

Suomeen uusi Citroën DS3 Cabriolet saapuu keväällä 2013. Mallisto, moottorivaihtoehdot ja hinnat julkaistaan maaliskuussa.

GSM +358 400 210 490