UUDISTUNUT CITROËN C4 SAI MIELENKIINTOISET HINNAT

Uudistuneen mallin tunnistaa helpoimmin ilmeikkäämpien uusien LED-päiväajovalojen ja kolmiulotteisen vaikutelman muodostavien takavalojen ansiosta. Sisustassa huomio kiinnittyy heti selkeytettyyn kojetauluun ja siihen yhdistettyyn 7-tuumaiseen kosketusnäyttöön. Moottorit ovat esimerkillisen energiatehokkaita – pienin CO2- päästö on 86 g/km. Uutuutena saatavissa on 6-portainen automaattivaihteisto sekä bensiini- että dieselmoottoreiden yhteydessä.

Uusi malli on poikkeuksellisen mukava jopa C4:n mittapuulla – suorituskyvystä ja dynaamisesta ajonautinnosta tinkimättä. Matkustusmukavuutta parantavat mm. vakiovarusteluun kuuluvat uudet melua vaimentavat ominaisuudet ja mukavat istuimet. Matkustamon äänitaso on saatu erittäin alhaiseksi vähentämällä melua, joka aiheutuu värinästä, moottorin mekaanisista äänistä, ilmavirtauksista, akselistojen välittämistä mikrovärinöistä ja iskunvaimennuksesta. Citroën C4 on myös segmentissään varsin tilava auto 2,61-metrisen akselivälin, jaettavien ja alas taitettavien takaistuinten sekä 408-litraisen tavaratilan ansiosta.

Päästöissä pudotusta jopa 49 g/km

C4:n uuden sukupolven moottorit parantavat ajokokemusta ja vähentävät polttoaineenkulutusta. Kaikki kolmisylinteriset PureTech-bensiinimoottorit ja BlueHDi-dieselmoottorit täyttävät Euro 6 -vaatimukset. Myös Start/Stop-järjestelmä ja alhaisen vierintävastuksen renkaat pienentävät osaltaan kulutusta, joten uuden C4-malliston moottorit ovat todella taloudellisia. Käsivaihteistoon yhdistetyn BlueHDi 100 S&S:n polttoaineenkulutus on vain 3,3 l /100 km ja CO2-päästöt 86 g/km. PureTech 130 S&S EAT6:n vastaavat luvut ovat niinkin alhaiset kuin 4,8 l /100 km ja 110 g/km muun muassa uuden EAT6-täysautomaattivaihteiston ansiosta.  Pudotusta edelliseen automaattivaihteistolla varustettuun VTi120-malliin on 10 hevosvoiman tehon kasvusta huolimatta 49 g/km.

Varustevyörytystä

Uusi Citroën C4 tarjoaa koukuttavan varustevyörytyksen. Confort- perusmalli sisältää jo vakiovarusteita, jotka monella merkillä löytyvät vasta lisävarustelistalta. Näitä ovat mm. 7” kosketusnäyttö, muistipaikoilla varustettu vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin, automaattinen ilmastointi, kuljettajan ristiseläntuen säätö, sadetunnistin ja etusumuvalot kulmatoiminnolla. Keskimmäinen vielä runsaammin varustettu Intensive lisää listaa mm. kosketusnäyttöön liitetyllä navigoinnilla, pysäköintitutkilla edessä ja takana sekä katveavustimella.

Korkein Exclusive-varustetaso sisältää edellisten lisäksi mm. avaimettoman lukitus- ja käynnistysjärjestelmän, 17” alumiinivanteet sekä kääntyvät XENON-ajovalot.

Citroën C4-mallissa on tarjolla kaksi bensiini- ja kolme dieselmoottoria. Uuden Citroën C4:n taloudellisuus on esimerkki kaikille C-segmentin autoille, sillä kaikkien uuden C4:n dieselmoottoreiden kulutus asettuu alle neljään litraan sadalla kilometrillä.

Uuden Citroën C4-mallin hinnat alkavat PureTech 110 Confort-mallin 19994 eurosta (ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja). Dieselmoottorilla varustettujen versioiden hinnat alkavat 21 343 eurosta (BlueHDi 100 Confort).  Edullisin automaattivaihteistolla varustettu diesel on BlueHDi 120 Confort, jonka suositushinta on 24 386 euroa. Uuden Citroën C4:n myynti alkaa tulevassa viikonvaihteessa.