UUSI CITROËN BERLINGO VAN: MODERNI, KÄYTÄNNÖLLINEN JA TILAVA

Citroën Berlingo on kautta vuosien ollut käytännöllisyyttä arvostavien autoilijoiden vankassa suosiossa. Menestyksestä kertovat yhteensä yli 2,9 miljoonaa myytyä Berlingoa. Tilava, monikäyttöinen ja käytännöllinen – nämä sanat sopivat oivallisesti kuvaamaan uudistunutta Berlingoa.

Uudessa Berlingossa yhdistyvät ajaton muotoilu ja käytännöllisyys, mukavuus ja jämäkkyys uusimpaan teknologiaan, ajonhallintaa helpottaviin järjestelmiin ja taloudellisiin moottorivaihtoehtoihin. Citroën Berlingo on mainio matkakumppani niin Multispace-tila-autona aktiivisen perheen käytössä kuin Berlingo Van tavara-autona ammattilaisten kuljetustarpeisiin vastaamassa.

Citroën Berlingo Van on ensimmäistä kertaa Suomessa nähtävänä Kuljetus 2015-näyttelyssä, joka järjestetään 11-13.6 Helsingin Messukeskuksessa. Kävijäksi näyttelyyn voi rekisteröityä näyttelyn nettisivuilla.

Käytännöllinen

Citroënin vahvaa osaamista hyötyajoneuvoista ja tietotaitoa on hyödynnetty kehitettäessä Berlingon ajomukavuutta entistäkin paremmaksi. Malliuudistuksen myötä jousitusta on kehitetty entistä mukavuuspainotteisemmaksi ja lisää viihtyvyyttä on haettu istuimia ja äänieristystä edelleen jalostamalla. Aiempaa paremman viimeistelyn myötä esimerkiksi moottorin äänet kuuluvat matkustamoon vaimeampina. Moottorin äänieristys on uudella tasolla, kojelauta on pehmustettu vaimentamaan ääniä ja matkustamon äänieristykseen on käytetty uutta materiaalia.

Oviratkaisuiltaan Berlingo on yhtä käytännöllinen kuin aikaisemmin: liukuovet molemmilla sivuilla ovat erittäin kätevät esimerkiksi ahtailla pysäköintialueilla. Leveiden sivuliukuovien tai epäsymmetristen, 180 asteen kulmassa avautuvien takaovien ansiosta käyttömukavuus on huippuluokkaa.

Tilava

Citroën Berlingo Van on tuotannossa kahdella eri korimitalla. Mallin L1 kokonaispituus on 4380 mm ja pidemmän L2-mallin 4628mm. Molemmissa malleissa on yhteneväinen akseliväli 2728 mm.

Perusmallissa tavaratilan pituus on 1800 mm ja kun käyttöön otetaan tavaratilan Extenso-laajennus hyötypituus kasvaa tasan 3 metriin. Pidemmässä koriversiossa tavaratilan pituus on 2050 mm ja Extenso-laajennuksen avulla peräti 3,25 metriä.

Perusmallin tavaratilan tilavuus on 3,3 kuutiometriä. Pidempi L2-versio on saatavissa jopa 4,1 kuution kokoisella tavaratilalla, jolloin mukaan mahtuu kätevästi kaksi eurolavallista rahtia.

Muunneltava Extenso-matkustamo

Suomessa vakiona on muunneltavissa oleva Extenso-ohjaamo, jossa on tilaa kolmelle hengelle. Reunimmainen matkustajan istuin voidaan taittaa kokoon, ja näin aikaansaada jopa 3 metriä pitkä tavaratila. Erinomainen saavutus vain 4,38 m pituiselta autolta! Tämän matkustajan istuimen selkänoja on terästä, joten se kestää maksimissaan 50 kg painon. Istuin voidaan myös taittaa n.k. katsomoasentoon eli istuinosa selkänojaa vasten.

Teknologisesti edistyksellinen

Uuden lisävarusteena saatavan 7-tuumaisen kosketusnäytön avulla on helppo hallita niin radiota, erilaisia musiikkilaitteita, puhelinta kuin lisävarusteena saatavaa navigointijärjestelmääkin. Uuden MirrorScreen –järjestelmän ansiosta kosketusnäyttö toimii älypuhelimen kuvaruutuna, jolloin puhelimen kaikki sovellukset ovat vaivattomasti hyödynnettävissä

Suomeen ensimmäiset uudistuneen Berlingo Van-pakettiautot saapuvat kesän aikana, varsinaisen lanseerauksen ajoittuessa syyskuulle.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy