Uusi CITROËN C4. Ensimmäiset yksityiskohdat julkisia.

CITROËN tuo markkinoille uuden C4- mallisarjan vuonna 2011. Tulevan uutuuden ensimmäiset yksityiskohdat ovat nyt julkisia. Viimeistelty muotoilu kertoo korkeasta laadusta ja Citroënin uudesta tulemisesta markkinoille. Kuten uusi CITROËN C5 vuonna 2008 ja uusi CITROËN C3 kuluvan vuoden keväällä myös uusi tuleva CITROËN C4 on jälleen taidokas näyte tahdosta menestyä kovenevassa kilpailussa: osoitus siitä, miten innovaatiot ja uusi teknologia uudistavat perinteistä merkkiä.

Uusi CITROËN C4 antaa käyttäjilleen uudenlaista positiivista energiaa:

●                  Energiansäästöä: e-Hdi-mikrohybridiversiossa on uusimman sukupolven Stop & Start -järjestelmä; hiilidioksidipäästöt ovat 109 g/km jo myynnin alkaessa keväällä 2011 ja myöhemmin on saatavana 99 g/km päästötason moottoriversio.

●                  Ensimmäisen kerran CITROËNissa otetaan käyttöön Michelinin valmistamat erittäin alhaisen vierintävastuksen renkaat. Ne täydentävät mikrohybriditeknologiaa pienentämällä hiilidioksidipäästöjä edelleen 5 g:lla/km.

●                  Uuden CITROËN C4:n älykkään rakenteen ansiosta kokonaismassa on saatu laskemaan ja 15 prosenttia valmistusmateriaaleista on ns. vihreitä materiaaleja, mikä on PSA-yhtymän ennätys.

Ranskassa Mulhousen tehtaalla valmistettu CITROËN C4 esitellään yleisölle ensimmäisen kerran Pariisin Autonäyttelyssä lokakuussa 2010.

UUSI CITROËN C4 TÄYTTÄÄ VAATIVIMMATKIN ODOTUKSET

Uusi CITROËN C4 yhdistää keskikokoisten perheautojen parhaat ominaisuudet:

●                  Se on edelleen mitoiltaan kompakti, mikä on olennainen kriteeri tässä segmentissä: pituus 4,33 m (+ 5 cm aiempaan versioon nähden), leveys 1,79 m (+ 2 cm) ja korkeus 1,49 m (+ 3 cm).

●                  Tavaratila on kokoluokan suurin (tilavuus 408 litraa) ja se voidaan hyödyntää kokonaan (lattian sivut ovat suorat ja lastauskynnys on matala): ominaisuudet edustavat markkinoiden kärkeä.

Uusi CITROËN C4 antaa jo ensikatsomalla lujarakenteisen ja vakaan laatuvaikutelman: sen mittasuhteet ovat tasapainoiset ja pyöräkotelot on muotoiltu siten, että pyörät asettuvat lähemmäs korin linjoja. Myös korin ulkoiset välykset ja tasopinnat ovat napakasti linjassa. Koripintojen linjakas viimeistely, etuosan ilmanohjaimen dynaaminen muotoilu ja tuulitunnelissa muotonsa saanut takailmanohjain kertovat, että aerodynaamisiin ominaisuuksiin on kiinnitetty suunnitteluvaiheessa yksityiskohtaista huomiota.

Korkealuokkaisen laadun vaikutelma koskee myös sisätiloja ja ajotuntumaa. Huomio kiinnittyy ensimmäiseksi kojelaudan viimeistelyyn ja sisätilan laadukkaisiin akustisiin ominaisuuksiin, jotka ovat verrattavissa uuteen CITROËN C5:een. CITROËN C4 vakuuttaa sekä kuljettajan että matkustajat hyvillä ominaisuuksillaan. Ohjaus on tarkka, mikä lisää turvallisuuden tunnetta kaikissa ajo-olosuhteissa. Kuljettajaa avustavat tuoreimman kehitysasteen tekniset järjestelmät, esimerkiksi hätäjarrutustehostin ja ESP-ajonhallintajärjestelmä, ovat vakiovarusteita.

CRÉATIVE TECHNOLOGIE – luovaa teknologiaa arjen avuksi

CITROËN- merkin perinteen mukaisesti myös uudessa CITROËN C4:ssä on otettu käyttöön teknisiä uudistuksia, jotka istuvat saumattomasti auton kokonaisuuteen. Uutta teknologiaa otettiin käyttöön turvallisuuteen, ajo- ja matkustusmukavuuteen vaikuttavissa varusteissa. Tutun ja laadukkaaksi todetun teknologian kuten robottivaihteiston, mäkilähtöavustimen, sähköisen seisontajarrun, kaistavahdin ja pysäköintiavustimen lisäksi uudessa CITROËN C4:ssä on uusia varusteita, joita aiemmin ei ole ollut saatavana tässä kokoluokassa:

●                  kuolleen kulman valvontajärjestelmä

●                  ohjelmoitava nopeudenrajoitin–vakionopeudensäädin, jossa mahdollisuus useiden nopeuden ohjearvojen tallentamiseen

●                  etusumuvalot, joissa on kulmavalotoiminto

●                  230 V:n pistorasia, joka on helposti käytettävissä keskikonsolissa

●                  sähköinen ristiseläntuen säätö ja hierontatoiminto kuljettajan ja etumatkustajan istuimissa – tässä kokoluokassa ainutlaatuisia varusteita

●                  uusi tilaäänitoiminnolla varustettu audiojärjestelmä

●                  runsaasti erillisiä säätötoimintoja, joiden avulla voidaan räätälöidä matkustamoa oman maun mukaiseksi

Uusi CITROËN C4 on suunniteltu selkeästi matkustajien mukavuutta silmällä pitäen: matkustajat nauttivat vaivattomasta matkanteosta matkustamossa, jossa on useita käytännöllisiä, matkustusmukavuutta palvelevia varusteita.

GSM +358 400 210 490

Avainsanat: