Vuoden Ekoauto 2006, Citroën C1:n myynti alkaa

Citroën C1 saapuu Suomen markkinoille. Citroënin pienimmän mallin hinnat alkavat 11 690 eurosta. C1 valittiin jo ennen markkinoille tuloaan muun muassa Vuoden Ekoautoksi 2006.

C1 on Citroënin versio PSA Peugeot Citroënin ja Toyota Motor Corporationin yhteisestä kompaktin kokoluokan autohankkeesta. Citroën C1:tä valmistetaan Tsekin Kolinissa 100 000 auton vuosivauhdilla. Tämän mallin erikoisuutena on se, että siitä on ketterästä koostaan huolimatta tarjolla sekä kolmi- että viisiovinen versio. Uutuuden voimanlähteenä on yksilitrainen bensiinimoottori, jonka suurin teho on 50 kW (68 hv). Suhteellisen pienestä tehostaan huolimatta moottori jaksaa kuljettaa autoa vaivattomasti myös moottoritienopeuksissa. Kaupungissa alle 3,5 metrin mittainen auto on kuin kotonaan. Kompakteista ulkomitoistaan huolimatta neljä aikuista mahtuu Citroën C1:een mainiosti. Citroën C1 valittiin Vuoden Ekoautoksi 2006. Yksi voiton avaimista oli auton todella alhainen 4,6 l/100 km yhdistetty polttoaineenkulutus. Citroën C1:n vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa ABS-jarrut jarrupaineen jaolla ja kaarrejarrutuksen vakautuksella, etuturvavöiden kiristimet ja voimanrajoittimet, kolmen pisteen turvavyöt takana, kaksi turvatyynyä, ohjauspyörän korkeudensäätö, taittuva takaselkänoja, CD-radiosoitin ja ohjaustehostin. SX-versiossa varusteisiin kuuluvat lisäksi muun muassa kaukosäädettävä keskuslukitus, sivuturvatyynyt ja sähköllä toimivat etusivuikkunat. Viisiovisen C1:n hinta on vain 400 euroa kolmiovista enemmän. Hinnat (euroa): Citroën C1 1.0i X 3-ov. 11 690 Citroën C1 1.0i X 5-ov. 12 090 Citroën C1 1.0i SX 3-ov. 12 800 Citroën C1 1.0i SX 5-ov. 13 200 Lisätietoja: Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 010 569 7225 Käy rekisteröitymässä Citroënin lehdistösivuille osoitteessa www.citroen-press.com. Sivuilta löytyy muun muassa lisää kuvia sekä tehtaan tiedotusmateriaalia.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.