• Autolevi/

Omistatko tila-auton, vanhan louskun tai laadukkaan saksalaisen? Näitä autoja vuokraamalla voit tienata sievoiset lisärahat

Report this content

Vertausvuokraaminen on noussut viime vuosina suosituksi majoituksessa ja maaliskuusta lähtien Suomessa on voinut vuokrata myös autoja suoraan yksityiseltä ihmiseltä. Vertausvuokrauspalvelu Autolevin käyttötiedot paljastavat, että tila-autojen, yli kymmenen vuotta vanhojen autojen sekä laadukkaiden saksalaismerkkien omistajat voivat tienata sievoisia lisäsummia, sillä nämä autotyypit ovat suomalaisten suosiossa. Kaikista hauista peräti kolme neljäsosaa kohdistuu näihin luokkiin.

- Tärkein syy, miksi autoa ei vuokrata perinteisestä vuokrafirmasta, on hinta. Toisaalta auton omistaminen on kallista ja keskimääräinen käyttöaste on vain muutaman prosentin luokkaa. Suurimman osan ajasta auto onkin maantien sijasta parkissa, kommentoi Autolevin perustaja ja Suomen maajohtaja Laura Stolt.

– Vertausvuokrauspalvelussa käyttäjä voi säästää ja omistaja ansaita lisätuloja. Lisäksi meiltä saa auton käyttöönsä helposti myös huippusesonkina emmekä syrji nuoria kuljettajia.

Auto vuokrataan tavaroiden siirtämiseen

Perinteisistä autovuokraamoista auto hankitaan käyttöön monesti loman tai kun hätä on käsillä ja oman auto joutuu huoltoon. Autolevissä 65 % käyttäjistä ottaa menopelin tavaroiden siirtämistä. Loput käyttävät autoa viihdekäyttöön, kuten vaikka shoppausreissuun. Vertausvuokrauspalvelusta autoa etsitään yleensä illalla ja vuokraus alkaa kahden päivän päästä hausta.

Autolevi on vuonna 2013 perustettu autojen vertausvuokrausyritys, joka toimii Suomen lisäksi Virossa ja muissa Baltian maissa. Palvelulla on yhteensä 12000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja sen kautta vuokrataan 50 autoa päivässä.

Laura Stolt

Country Manager, Co-founder, Autolevi Oy Finland