Autoillen Euroopassa on automatkailijan käsikirja

Report this content

Autoliitto julkistaa uuden 45 maata käsittävän Autoillen Euroopassa –kirjan torstaina 15.1.2015. Kirja tarjoaa runsaasti tietoa onnistuneen automatkan suunnitteluun.

Autoliitto on mukana omalla osastollaan Matka 2015 –messuilla Helsingin Messukeskuksessa 15.-18.1.2015. Messujen yhteydessä Autoliitto julkistaa uuden Autoillen Euroopassa –kirjan. Joka toinen vuosi julkaistava opas on vuodesta toiseen Autoliiton suosituimpia kirjoja. Oppaasta löytyy matkailijalle erittäin tärkeää tietoa 45 Euroopan maasta.

Maakohtaisissa tietopaketeissa selvitetään muun muassa liikennesääntöjä ja määräyksiä, jotka voivat yllättää suomalaisen autoilijan. Maittain esitellään suomalaisille vieraampia liikennemerkkejä sekä liikennemerkkien lisäkilpiä käännöksin. Kirjassa annetaan lisäksi vinkkejä matkailuajoneuvoilla matkustaville sekä tietoja maksullisista teistä ja ympäristömaksuista. Myös sakkorangaistukset, rajanylityspaikat, tullimääräykset, polttoainelaadut sekä kissojen ja koirien maahantulomääräykset käydään läpi maittain.

Mielenkiintoisina uusina osioina lähes 300-sivuisessa Autoillen Euroopassa –kirjassa on viisi vaihtoehtoista reittiä Keski- ja Etelä-Eurooppaan käyntikohteineen. Tämän lisäksi kirjassa on maakohtaisia vinkkejä elämyksellisistä teistä.

Uutena palveluna Autoliitto tarjoaa Autoillen Euroopassa –kirjan ostaneille mahdollisuuden saada kirjan tietoihin tulevista merkittävimmistä muutoksista päivityksiä vuoden 2015 ajan veloituksetta.

Autoillen Euroopassa -kirja on myytävänä Autoliiton osastolla Matka 2015 –messuilla sekä Autoliiton verkkokaupassa kauppa.autoliitto.fi. Kirja tulee myyntiin myös Autoliiton keskustoimistoon, AL-autopalvelukeskuksiin sekä hyvin varusteltuihin kirjakauppoihin. Kirjan suositushinta on 37 €.

Lisätietoja:

Autoliitto, Susanna Suokonautio-Hynninen, matkailupäällikkö