SuomiAreenassa keskustellaan tiestön kunnosta

Report this content

MTV järjestää jo yhdeksännen kerran yhteiskunnallisen keskustelutapahtuman, SuomiAreenan, Porissa 12.-19.7. Autoliiton paneelikeskustelussa paneudutaan Suomen tiestön kuntoon perjantaina 18.7.

Suomen tiestön arvo on 15 miljardia euroa. Tämän omaisuuden hoito on laiminlyöty niin pahoin, että korjausvelkaa on kertynyt jo noin 1,5 mrd. euroa ja velka kasvaa koko ajan. Kaiken lisäksi hallitus päätti kevään kehysriihessä leikata 100 miljoonaa euroa vuodessa perusväylänpidosta.

Kasvava korjausvelka näkyy muun muassa tiestön surkeana kuntona, siltojen painorajoituksina, alennettuina nopeusrajoituksina ja tienkäyttäjien kustannusten nousuna.

Autoliitto järjestää Porin SuomiAreenassa paneelikeskustelun, jonka otsikkona on ”Velanottoa vai säästöä? Suomen tiestö rapautuu – miksi päättäjät eivät toimi?” Kuumaan aiheeseen pureutuvat Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen, Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen ylijohtaja Juha Honkatukia sekä Vihreiden kansanedustaja Johanna Karimäki. Tilaisuuden juontaa toimittaja Lauri Karhuvaara.

Paneelikeskustelu käydään perjantaina 18.7. klo 10.30 Kauppakeskus BePOPissa (Yrjönkatu 22, Pori). Tilaisuus on avoin kaikille.

Lisäksi Autoliiton asiantuntijat ovat tavattavissa Autoliiton teltalla SuomiAreenan kansalaistorilla keskiviikosta perjantaihin 16.-18.7.2014. Tarjolla on tietoa niin automatkailusta, tiepalvelusta kuin edunvalvontaan liittyvistä asioista.

www.suomiareena.fi

Lisätietoja: