Tiepalvelumiehet kokoontuvat Kemiin heinäkuun lopulla

Autoliiton vapaaehtoisen tiepalvelun vuotuiset tiepalvelupäivät pidetään tänä vuonna Kemissä 25.-27.7. Viikonlopun ohjelmaan kuuluu yhdessäoloa, toimintakilpailua ja vuoden tiepalvelumiehen palkitseminen.

Helsingin olympialaisista alkaen tien päällä pulaan joutuneita auttanut Autoliiton tiepalvelu on tärkeä osa suomalaista liikennehistoriaa. Erityisesti vapaaehtoinen tiepalvelu herättää kansainvälisestikin ihmettelyä ja ihastusta. Autoliiton vapaaehtoisessa tiepalvelussa toimii nykyisin noin 180 tiepalvelumiestä, jotka käyttävät oman vapaa-aikansa muiden auttamiseen.

Autoliiton vapaaehtoisen tiepalvelun tiepalvelupäiviä on vietetty vuodesta 1969 alkaen ja tänä vuonna ne järjestetään ensimmäistä kertaa Kemissä. Tiepalvelupäivien tarkoitus on koota eri puolilta Suomea tiepalvelumiehet perheineen yhteen vaihtamaan kuulumisia. Päivien ohjelmaan kuuluu myös tiepalvelumiesten osaamista mittaava toimintakilpailu.

Tiepalvelupäivien viralliset yleisölle avoimet avajaiset pidetään lauantaina 26.7. klo 9 Hotelli Cumulus Kemin edustalla. Samassa tilaisuudessa julkistetaan vuoden tiepalvelumies 2014. Noin puoli tuntia kestävien avajaisten jälkeen tiepalveluautojen kulkue eli vilkkuajo lähtee kierrokselle kohti Haaparantaa.

Vuoden tiepalvelumies ja muutkin tiepalvelumiehet ovat tavattavissa ja haastateltavissa ennen vilkkuajoon lähtöä. Vapaaehtoisesta tiepalvelusta vastaava Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen on median käytettävissä myös tiepalvelumiesten ollessa vilkkuajossa.

Autoliitto, Teppo Vesalainen, koulutuspäällikkö
Puh. 044 585 9313, teppo.vesalainen(at)autoliitto.fi