Autoliiton ikäautoilijakoulutus sekä opetuslupainfo Raumalla keskiviikkona

Kutsu
14.10.2019

Autoliitto järjestää eri puolilla Suomea niin koulutuksia ikäautoilijoille kuin opetuslupainfoja henkilöauton ajokorttia opetusluvalla opettaville sekä oppilaille. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Seuraavat tilaisuudet pidetään Raumalla keskiviikkona 16.10.2019. Kutsumme median edustajat seuraamaan, mitkä asiat puhuttavat ajoiän eri vaiheissa olevia.

Ikäautoilijakoulutus keskiviikkona 16.10. klo 13-15

Väestön ikääntyminen näkyy hyvin myös liikenteessä. Viime vuoden päättyessä Suomessa oli yhteensä 469 553 yli 70-vuotiasta henkilöä, jolla oli voimassa oleva ajokortti. Vain vähän yli kymmenen vuotta sitten luku oli reilut 220 000. Ikääntyminen ei suinkaan tarkoita sitä, että liikenteessä ei voisi pärjätä, mutta se asettaa uusia haasteita, jotka on hyvä huomioida.

Autoliiton ikäautoilijakoulutuksessa osanottajat pääsevät keskustelemaan ikääntymisen aiheuttamista haasteista liikenteessä ja pohtimaan ratkaisuja niiden voittamiseksi. Keskustelua ohjaa Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen. Tilaisuuteen ei ole ylä- eikä alaikärajaa ja se on maksuton. Järjestäjänä Autoliiton Euran osasto.

Ikäautoilijakoulutus pidetään keskiviikkona 16.10. klo 13-15 Rauman kansalaisopistolla osoitteessa Vähäkoulukatu 8

Opetuslupainfo maanantaina 27.3.2017 klo 18

Reilu vuosi sitten voimaan astunut uusi ajokorttilaki on tehnyt opetuslupaopetuksesta entistäkin suositumman vaihtoehdon. Yksi uuden ajokorttilain merkittävistä uudistuksista on se, että ajoharjoittelun voi aloittaa jo 16-vuotiaana. Tämä mahdollistaa peräti kahden vuoden valvotun harjoittelun ennen ajokortin saamista ja itsenäistä ajamista.

Autoliiton opetuslupainfo on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita henkilöauton ajokortin suorittamisesta tai opettamisesta opetusluvalla. Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen kertoo, mitä kaikkea opetuslupaopetuksessa on otettava huomioon ennen opetuksen aloittamista, sen aikana sekä jälkeen. Tilaisuudessa selvitetään lain vaatimukset, annetaan vinkkejä itse opetukseen ja esitellään Autoliiton tukipalvelut, kuten Autoliiton Ajokoulu -verkko-oppimisympäristö. Opetuslupainfo on maksuton ja avoin kaikille asiasta kiinnostuneille.

Opetuslupainfo pidetään keskiviikkona 16.10. klo 18-19.30. Paikkana on Scandic Rauma osoitteessa Aittakarinkatu 9, 26100 Rauma.

Tervetuloa!

Autoliitto, Teppo Vesalainen, koulutuspäällikkö