Autoliitto järjestää ensi tiistaina Syysriehan Helsingissä

27.8.2019

Autoliitto järjestää tiistaina 3.9.2019 Syysriehan keskustoimistollaan Helsingissä. Kävijöille on tarjolla muun muassa alennuksia AL-kaupan tuotteista, ajoneuvon tarkastuksia, neuvontapalveluita sekä ikäautoilijakoulutus ja opetuslupainfo.

Tänä vuonna sata vuotta täyttävä Autoliitto järjestää keskustoimistollaan Syysriehan tiistaina 3.9.2019. Syysriehapäivänä Autoliiton AL-kaupassa on pidennetty aukiolo klo 9-19 ja koko tuon ajan kaikki palvelut ovat asiakkaiden käytettävissä mukaan lukien kansainvälisten ajokorttien hakemusten jättö ja korttien nouto sekä matkailuneuvonta. AL-kaupan tuotteista on alennuksia niin myymälässä kuin verkkokaupassa www.kauppa.autoliitto.fi ja paikan päällä on kahvitarjoilua ja arvontaa.

Syysriehan aikana Autoliiton tiloissa järjestetään eri puolilla Suomea suurta suosiota saaneet kaksi koulutustilaisuutta. Aamupäivällä klo 9.30-11.30 pidetään ikäautoilijakoulutus, jossa osanottajat pääsevät keskustelemaan ikääntymisen aiheuttamista haasteista liikenteessä ja pohtimaan ratkaisuja niiden voittamiseksi. Asiantuntijan vinkit sekä kokemusten jakaminen muiden ikäautoilijoiden kanssa ovat osoittautuneet suosituksi ja hyväksi tavaksi käsitellä iän autoiluun tuomia erityispiirteitä.

Illalla klo 18-19.30 järjestetään puolestaan opetuslupainfo, joka on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita ajokortin suorittamisesta tai opettamisesta opetusluvalla. Tilaisuudessa kerrotaan, mitä kaikkea opetuslupaopetuksessa on otettava huomioon ennen opetuksen aloittamista, sen aikana sekä jälkeen. Tilaisuudessa selvitetään lain vaatimukset, annetaan vinkkejä itse opetukseen ja esitellään Autoliiton tukipalvelut, kuten Autoliiton Ajokoulu -verkko-oppimisympäristö. Sekä ikäautoilijakoulutuksen että opetuslupainfon vetää Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Syysriehassa vapaaehtoiset tiepalvelumiehet tekevät Autoliiton sisäpihalla autoihin veloituksetta rengaspaineiden, renkaiden kulutuspintojen, öljyn ja muiden nesteiden sekä valojen toiminnan tarkastuksia klo 11-14 ja 15-18.

Syysrieha on kaikille avoin tapahtuma ja se järjestetään Autoliiton keskustoimistolla osoitteessa Hämeentie 105 A, 00550 Helsinki.