Tervetuloa Autoliiton opetuslupainfoon Poriin

Kutsu
25.10.2018

Heinäkuun alusta voimaan astunut uusi ajokorttilaki on tehnyt opetuslupaopetuksesta entistäkin suositumman vaihtoehdon. Autoliiton opetuslupainfossa kerrotaan lakimuutoksen vaikutuksista sekä annetaan vinkkejä henkilöauton ajokortin opetuslupaopetukseen.

Yksi uuden ajokorttilain merkittävistä uudistuksista on se, että ajoharjoittelun voi aloittaa jo 16-vuotiaana. Tämä mahdollistaa peräti kahden vuoden valvotun harjoittelun ennen ajokortin saamista ja itsenäistä ajamista. Pidempi ajoharjoittelu hyödyttää erityisesti opetusluvalla ajokortin hankkivia nuoria. Uusi ajokorttilaki laittaa lisäksi entistä enemmän painoa osaamiselle sen sijaan, kuinka osaaminen on hankittu.

Uudistuksen vaikutus opetuslupaopetukseen on nähty jo nyt tuloksissakin. Trafin syyskuun lopussa julkaisemien tilastojen mukaan opetusluvalla opetetut kokelaan läpäisivät heinä-elokuussa ajokokeen selvästi autokouluopetuksessa olleita paremmin. Opetuslupaoppilaat pärjäsivät paremmin myös teoriakokeessa. Odotettavissa on, että jatkossa opetuslupaopetuksessa olleiden tulokset ovat vielä parempia, kun 16-vuotiaana aloittaneet menevät kahden vuoden ajoharjoittelun jälkeen ajokokeeseen.

Autoliiton opetuslupainfo on tarkoitettu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita ajokortin suorittamisesta tai opettamisesta opetusluvalla. Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen kertoo, mitä kaikkea opetuslupaopetuksessa on otettava huomioon ennen opetuksen aloittamista, sen aikana sekä jälkeen. Tilaisuudessa selvitetään lain vaatimukset, annetaan vinkkejä itse opetukseen ja esitellään Autoliiton tukipalvelut, kuten Autoliiton Ajokoulu -verkko-oppimisympäristö. Opetuslupainfo on maksuton ja avoin kaikille asiasta kiinnostuneille.

Kutsumme median edustajat mukaan Autoliiton opetuslupainfoon, joka järjestetään ensi maanantaina 29.10.2018 klo 18-19.30 Original Sokos Hotel Vaakunassa osoitteessa Gallen-Kallelankatu 7, 28100 Pori.

Autoliitto, Teppo Vesalainen, koulutuspäällikkö
Puh. 044 585 9313, teppo.vesalainen(at)autoliitto.fi