AvestaPolarit nimittää uuden talousjohtajan eroavan CFO:n seuraajaksi

AvestaPolarit nimittää uuden talousjohtajan eroavan CFO:n seuraajaksi Jouni Grönroos on nimitetty AvestaPolaritin talousjohtajaksi (Senior Vice President - Finance) ja johtoryhmän (Executive Committee) jäseneksi 1.12.2002 alkaen. Hänen vastuullaan tulevat olemaan AvestaPolaritin taloussuunnittelu ja -ohjaus, kirjanpito- ja laskenta, konsernitason luotonvalvonta sekä sisäisen tarkastuksen ja rahoituksen uudelleenjärjestelyihin liittyvät asiat. Jouni Grönroos seuraa tehtävässään Ian Cooperia, AvestaPolaritin Chief Financial Officeria (CFO). Ian Cooper eroaa omasta pyynnöstään ja siirtyy uuden työnantajan palvelukseen Englannissa vuodenvaihteen jälkeen. Hänen lähtöpäätöksensä liittyy niihin muutoksiin, joita talous- ja rahoitusfunktiossa tehdään, osana käynnissä olevia uudelleenjärjestelyjä konsernitason esikuntatoimissa AvestaPolaritin siirtyessä kokonaan Outokummun omistukseen. AvestaPolaritin toimitusjohtaja Ossi Virolainen kommentoi Ian Cooperin eroa: "Ian on alallamme arvostettu ammattilainen. Hän oli tärkeässä roolissa kun AvestaPolarit yhdistymisprosessissa luotiin 2001, ja meillä hän on CFO:na on ollut keskeisesti mukana ohjaamassa AvestaPolaritia kohti tavoitettaan tulla maailman johtavaksi yhtiöksi ruostumattomassa teräksessä. Moni meistä kokee hänen lähtönsä ikävänä. Muuttuneissa olosuhteissamme, ymmärrän kuitenkin hyvin hänen syynsä erota ja kunnioitan hänen päätöstään. Voin vain toivottaa hänelle kaikkea hyvää jatkourallaan." Jouni Grönroos (Kauppat.maist. s. 1965) on Ian Cooperin alaisena toiminut Deputy CFO & Corporate Controller -tehtävissä AvestaPolaritin alusta eli tammikuusta 2001 alkaen. Aiemmin hän toimi laskennasta ja veroasioista vastaavana apulaisjohtajana Outokummulla. Hänen toimipaikkansa on AvestaPolaritin pääkonttori Espoossa. Yhteyshenkilömme lisätietoja varten: Katarina Lybeck, viestintäjohtaja Puh: 09 5764 5505, tai 040 503 0750. sähköposti: katarina.lybeck@avestapolarit.com AvestaPolarit Konserninjohto Linnoitustie 4 A, PL 270, FIN-02601 Espoo. Puh: +358 9 5764 5511, fax: +358 9 5764 5555 Vasagatan 8-10, PO Box 16377, SE-103 27 Tukholma, Ruotsi. Puh: +46 8 613 3600, fax: +46 8 613 3669 Kotipaikka: Espoo, Y-tunnus: 0823312-4 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/04/20021104BIT00130/wkr0002.pdf