AvestaPolaritin ja ThyssenKrupp Nirostan välinen kauppa on saatettu loppuun

AvestaPolaritin ja ThyssenKrupp Nirostan välinen kauppa on saatettu loppuun AvestaPolarit Oyj Abp on ostanut ThyssenKrupp Nirosta GmbH:n ruostumattomien kvarttolevyjen liiketoiminnan, jonka tärkeimmät tuotantolaitokset sijaitsevat Krefeldissä ja Mulheimissa, Saksassa. Vuosittaiset toimitukset ovat lähes 40 000 tonnia ja nettomyynti noin 95 miljoonaa euroa. AvestaPolaritin toimitusjohtaja Ossi Virolainen kommentoi: "Olemme hyvin iloisia siitä, että tämä strategisesti tärkeä hankinta on nyt saatettu loppuun. Se tulee vahvistamaan ja lisäämään kvarttolevyn tuotantoamme Degerforsissa ja vakiinnuttaa asemamme maailman johtavana kvarttolevyn tuottajana." AvestaPolarit ilmoitti syyskuussa 2002 osapuolten allekirjoittaneen ostoa koskevan aiesopimuksen. AvestaPolarit on nyt hankkinut tarvittavat hyväksynnät kilpailuviranomaisilta. Due diligence -prosessi on myös saatettu loppuun. Sovittu kauppahinta on 59 miljoonaa euroa, mitä summaa korjataan mahdollisilla varaston arvon muutoksilla. AvestaPolaritin Hot Rolled Plate -liiketoimintayksikön kvarttolevyjen myynti on ennen hankintaa noin 200 miljoonaa euroa ja täysi tuotantokapasiteetti 110.000 tonnia vuodessa. Lisätietoja antavat: Leif Rosén, Senior VP - Hot Rolled Plate Puh: +46 586 476 00 tai +46 70 330 4186 sähköposti: leif.rosen@avestapolarit.com Hannele Öbrink, sijoittajaviestintäpäällikkö Puh: +46 8 613 4419 tai +46 70 652 1032 sähköposti: hannele.obrink@avestapolarit.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/10/20030210BIT00120/wkr0002.pdf