Pekka Erkkilä seuraa Ossi Virolaista AvestaPolaritin johdossa

Pekka Erkkilä seuraa Ossi Virolaista AvestaPolaritin johdossa AvestaPolaritin toimitusjohtaja Ossi Virolainen siirtyy eläkkeelle 31.5.2003. DI Pekka Erkkilä, joka johtaa AvestaPolaritin Coil Products divisioonaa, on nimitetty hänen seuraajakseen AvestaPolarit Oyj Abp:n toimitusjohtajana 1.6.2003. Pekka Erkkilä on myös nimitetty Outokumpu- konsernin johtoryhmään, 17.2.2003 alkaen. Outokummun toimitusjohtaja Jyrki Juusela, joka on myös AvestaPolaritin hallituksen puheenjohtaja, kommentoi muutosta: "Ossi Virolainen on itse ilmaissut halunsa käyttää mahdollisuuttaan jäädä eläkkeelle vuotta ennen kuin hän täyttää 60. Hänellä on ollut pitkä, yli 35 vuotta jatkunut, menestyksekäs ura Outokummussa. Viimeiset kolme-neljä vuotta ovat olleet erityisen haastavia, ensin tiukat yhdistymisneuvottelut, jotka johtivat AvestaPolaritin syntymiseen tammikuussa 2001, ja sitten uuden AvestaPolaritin luotsaaminen vakaalle uralle kohti tavoitetta tulla parhaaksi yhtiöksi alalla, "Best in stainless". Yhtiön kunnianhimoisia kasvusuunnitelmia on ajettu väsymättömästi eteenpäin. AvestaPolaritin menestys Helsingin ja Tukholman pörsseissä on sinällään osoitus hyvin tehdystä työstä; ja tätä menestystä Outokumpu voi hyödyntää nyt kun AvestaPolaritin koko omistus on siirtymässä konsernille. Haluan kiittää Ossia kaikesta siitä työstä, jonka hän on konsernille tehnyt, ja toivotan hänelle kaikkea hyvää jatkossa. Samalla olen iloinen, että olemme Pekka Erkkilässä löytäneet hänelle erittäin pätevän seuraajan konsernin sisältä, ja toivotankin Pekan lämpimästi tervetulleeksi myös Outokumpu-konsernin johtoryhmätyöskentelyyn." Ossi Virolainen valottaa omaa päätöstään: "Kaikki vuoteni Outokummulla ja eritoten viime vuodet AvestaPolaritin toimitusjohtajana ovat olleet antoisia ja haastavia, mutta nyt on mielestäni oikea aika luovuttaa tehtävät seuraajille. AvestaPolaritin aika pörssiyhtiönä tulee päättymään kuluvana keväänä. Kun saamme päätökseen meneillään olevat suuret investoinnit ja keskeisten liiketoimintojen uudelleenjärjrestelyt, AvestaPolarit tulee myös olemaan uuden vahvan kasvukauden kynnyksellä. Kolleegani johdossamme ovat olleet tiivisti mukana laatimassa strategioitamme ja ovat yhdessä valmiita ottamaan vastuun niiden toteuttamisesta. Koko konsernimme väki on vahvasti sitoutunut AvestaPolaritin visioon ja tavoitteisiin, ja olen siksi vakuuttunut siitä että AvestaPolaritilla on kaikki eväät ja edellytykset menestyä." DI Pekka Erkkilä, (s. 1958), on toiminut AvestaPolaritin Coil Products divisioonan johtajana syyskuusta 2001, ja AvestaPolaritin johtoryhmän jäsenenä alusta alkaen, vastaten ensin liiketoiminnan kehityksestä ja teknologiasta. Ennen AvestaPolaritin muodostamista Pekka Erkkilällä oli pitkä ura Outokumpu Steelin Tornion tehtailla, jossa hän aloitti vuonna 1983. Kokemusta hänelle kertyi Torniossa johtotason tehtävistä sekä ruostumattoman teräksen että ferrokromituotannon puolella. Yhteyshenkilö lisätietoja varten: Katarina Lybeck, Executive Vice President - Human Resources and Communications Puhelin: (09) 5764 5505 tai 040 503 0750 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/17/20030217BIT00360/wkr0002.pdf