Avidly alentaa koko vuoden 2019 ohjeistusta liikevoiton osalta

Avidly Oyj, sisäpiiritieto, 9.10.2019 klo 10.45

Avidly alentaa koko vuoden 2019 ohjeistusta liikevoiton osalta

Markkinoinnin palveluyhtiö Avidly täsmentää näkymiään ja muuttaa ohjeistustaan vuodelle 2019 liikevoiton osalta. Aiempi ohjeistus on annettu 25.6.2019 ja toistettu 22.8.2019.

Avidly arvioi nyt, että vuoden 2019 liikevoitto jää tappiolliseksi. Liikevaihdon osalta Avidly ei muuta ohjeistustaan, vaan arvioi edelleen, että liikevaihto vuonna 2019 on 22-24 miljoonaa euroa.

Avidlyn aiempi ohjeistus kokonaisuudessaan vuodelle 2019 oli, että liikevaihto on 22-24 miljoonaa euroa ja liiketulos on voitollinen (liiketulos 2018: 0,6 miljoonaa euroa).

Avidlyn päivitetty ohjeistus kokonaisuudessaan vuodelle 2019 on, että liikevaihto on 22-24 miljoonaa euroa (liikevaihto 2018 19,8 miljoonaa euroa) ja liiketulos on tappiollinen (liiketulos 2018: 0,6 miljoonaa euroa).

Väliaikainen toimitusjohtaja Mikko Marttinen:

“Inbound-liiketoiminta-alueelle tehtyjen etupainotteisten rekrytointien saaminen laskutettavaan työhön on vienyt arvioitua kauemmin aikaa. Aikaa on kulunut myös integraatioprosessien tehostamiseen hankkimamme saksalaisen Netpress GmbH:n toimintojen liittämisessä Avidlyyn. Vaikka kolmas kvartaali jäi inbound-liiketoiminnassa tappiolliseksi, arvioimme neljännen kvartaalin olevan voitollinen.

Pidämme tärkeänä panostaa nyt inbound-liiketoiminnan kasvuun ja käyttää osakeanneissa kerättyjä varoja uuden strategian täysimääräiseen toteuttamiseen lyhyen tähtäimen kannattavuuden kustannuksella.

Markkinoinnin palvelut -liiketoiminta-alueen kannattavuuden parantamiseksi olemme käynnistäneet syksyllä erillisen kannattavuushankkeen, jolla tehostamme projektitoimintojemme myyntiä ja prosesseja ilman henkilövähennyksiä.”

Tällä tiedotteella Avidly Oyj julkistaa EU:n Markkinoiden väärinkäyttöasetuksen 17 artiklan nojalla sisäpiiritietoa.

AVIDLY OYJ

Mikko Marttinen, väliaikainen toimitusjohtaja, puhelin +358 50 581 7669

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Oaklins Merasco Oy, puhelin +358 9 6129 670

Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North Growth -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää yli 250 henkilön voimin 16 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Lue lisää: investors.avidlyagency.com