Avidly Oyj ei maksa lisäkauppahintaa Avidly AB:stä

Avidly Oyj ei maksa lisäkauppahintaa Avidly AB:stä

Avidly Oyj, yhtiötiedote, 27.5.2019 klo 14.45

Avidly Oyj on tänään vahvistanut, ettei Avidly AB:n entisille osakkeenomistajille makseta lisäkauppahintaa, kuten Avidly Oyj:n hallitus arvioi jo yhtiön tilinpäätöksessä 2018.

Avidly allekirjoitti kesäkuussa 2018 sopimuksen ostaa Avidly AB:n koko osakekanta. Kauppa saatiin päätökseen 31.8.2018. Avidly AB tarjoaa inbound-markkinointipalveluita Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Sopimuksen mukaan myyjillä olisi ollut oikeus lisäkauppahintaan, mikäli ostettujen liiketoimintojen nettotulos olisi ollut positiivinen. Lisäkauppahinnan tarkastelujakso oli 1.5.2018 - 30.4.2019 ja lisäkauppahinnan määrä olisi määräytynyt ostettujen toimintojen liikevaihdon kasvun suhteessa. Lisäkauppahintaa ei makseta, sillä tulostavoite ei täyttynyt.

“Avidly AB:n osto oli ensimmäinen askel kohti visiotamme olla maailman johtava HubSpot-asiantuntija, joka toimittaa palvelut asiakkaan kasvun tukemiseksi ostopolun joka vaiheessa. Olemme tyytyväisiä siitä, että ensimmäisten yhdeksän kuukauden aikana inbound-toimintojen integraatio neljässä maassa on sujunut hyvin, yhteistyömme HubSpotin kanssa on vahvistunut ja tarjontamme asiakkaillemme on parantunut”, Avidlyn Oyj:n toimitusjohtaja Jyrki Vaittinen sanoo.

“Keskitymme nyt voimakkaasti inbound-liiketoimintamme kasvattamiseen, sekä orgaanisesti että yritysostoin. Tammikuussa kerroimme tavoittelevamme yli 35 %:n vuotuista orgaanista kasvua ja yli 25 %:n epäorgaanista kasvua sekä positiivista liiketulosta tälle liiketoiminta-alueelle. Tiimi on tehnyt tarmokkaasti töitä tämän kasvun eteen: Vuoden 2019 aikana olemme jo rekrytoineet useita inbound-ammattilaista sekä ostaneet Hehku Marketingin Suomessa”, Vaittinen jatkaa.

AVIDLY OYJ

Jyrki Vaittinen, toimitusjohtaja, puhelin +358 40 703 1662

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Oaklins Merasco Oy, puhelin +358 9 6129 670

Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 230 henkilön voimin 14 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: investors.avidlyagency.com