Avidlyn toteuttamat verkkosivustot kärkisijoilla Finnish Web Awardseissa

Avidlyn toteuttamat verkkopalvelut ovat saavuttaneet hopea- ja pronssisijoituksen vuosittain järjestettävässä Finnish Web Awards -kilpailussa. Palkitut sivustot olivat Trainers’ Housen verkkosivusto ja Liikenneturvan Filla&Rilla -oppimisympäristö.

Finnish Web Awards palkitsee vuosittain maamme parhaat verkkosivujen suunnittelijat ja tekijät. Kilpailu haluaa nostaa esiin verkkosivujen merkityksen liiketoiminnan menestystekijänä. Tavoitteena on vahvistaa graafisen muotoilun, innovatiivisuuden ja viestinnän merkitystä suomalaisilla verkkosivuilla.

Vuoden 2018 kilpailuun osallistui iso joukko maamme merkittävimpiä toimistoja ja brändejä. Yleisö äänesti finaaliin parhaat sivut, joiden joukosta arvovaltainen tuomaristo valitsi voittajat. Tuomaristoon kuuluivat Jorma OllilaIlkka PaananenTarja Virmala, Heikki AhdekiviJaakko TapaninenJorma Silvasti ja tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki.

Kilpailun kriteereinä oli ulkoasun ja teknisten ominaisuuksien ohella yhteensä parikymmentä muuta arvioinnin mittaria. Avidly (aiemmin Zeeland Family) tuottaa vuosittain kymmeniä sivustoja ja sen tekemät sivustot pärjäsivät kisassa erinomaisesti.

Verkkosivulta liidejä myynnille

Hopeasijalle sijoittuneen Trainers’ Housen sivuston uudistuksessa tavoitteena oli rakentaa toimialan paras sivusto, joka olisi selkeä, houkutteleva - ja toisi lisää liidejä myynnille. Ratkaisussa hyödynnettiin WordPress-julkaisujärjestelmää, sekä inbound-markkinoinnin työkalua HubSpotia liidintuotannossa.

rainers’ Housen palvelun sisältörakenne käännettiin yrityslähtöisestä täysin asiakaslähtöiseksi. Sisällön monipuolinen kategorisointi ja avainsanoittaminen mahdollistivat monipuolisen sisällön ristiinlinkityksen, älykkäästi sisältöä suosittelevat sivupohjat ja jopa dynaamisen suosittelun asiakaspersoonan mukaan. Asiakaspersoonan tunnistamisessa ja call-to-actioneissa käytettiin inbound-markkinointityökalu HubSpotia, joka on integroitu palveluun monipuolisesti. Koska palvelun ensisijainen tavoite on tuottaa liidejä ja tuoda myyntiä, sen suoriutuminen on myös vahvasti tavoitteellistettu ja mittaroitu.

Oppimisympäristö alakouluikäisille

Kilpailussa pronssia saavuttanut Filla&Rilla on Liikenneturvan digitaalinen oppimisympäristö, jossa voi testata omaa tietämystään pyöräilystä ja oppia lisää turvallisesta pyöräilystä. Palvelu sisältää alakoulun 3.-6. luokan opettajille ja oppilaille suunnatun interaktiivisen oppiaineiston aiheesta.

Nuorelle kohderyhmälle suunniteltu palvelu räätälöitiin vastaamaan kohderyhmän asettamia vaatimuksia ja erikoistoiminnallisuuksia. Avidly määritteli yhdessä asiakkaan kanssa palvelun toimintakonseptin, suunnitteli palvelun käyttöliittymän ja teki teknisen toteutuksen WordPress-julkaisujärjestelmää ja sen LearnDash-oppimisympäristölaajennusta hyödyntäen.  Palvelu ja sen pisteytysjärjestelmä integroitiin interaktiivisia sisältökomponentteja tarjoavaan H5P-palveluun, jolla on toteutettu suuri osa oppiaineistosta.

Lue lisää Filla&Rillasta

Molempien palveluiden kehitys jatkuu edelleen, sillä verkkosivusto ei ole koskaan valmis vaan se on jatkuvasti kehittyvä osa organisaation muuta markkinointiviestintää.

– Yritysten verkkopalvelusta on muodostunut asiakaskokemuksen tärkein rakennuspaikka. Siksi verkkopalvelun tulee aina lähteä liikkeelle kohderyhmästä - ja siitä, mitä sivuston olisi tarkoitus saada aikaan. Asiakaskunnan käyttäytymisen muuttuessa myös verkkosivuston on kyettävä mukautumaan, kertoo Avidlyn digitaalisista palveluista vastaava Sami Haukioja.

Lue lisää verkkopalveluosaamisestamme ja ota yhteyttä.