Eirikuva Digital Image Oyj Abp Lehdistötiedote 02.03.2011

Eirikuvan Santaranta-projektin kuvaajat valittu

Kulttuurihistoriallisesti merkittävässä Santaranta-projektissa dokumentoidaan Eirikuvan kuvakirjaan yhdysvaltalaisen orgaanisen arkkitehtuurin merkkihahmon, Eric Lloyd Wrightin, Apulantayhtyeenrumpalille Simo Santapukille piirtämän talon rakennusprojekti.

Dokumentointiprojekti on saanut runsaasti kansainvälistäkin huomiota, ja kirjan kuvituksesta rakennetaan näyttely muun muassa Washingtonin Suomen suurlähetystöön Yhdysvalloissa. Kirja tullaan esittelemään myös Kölnin Design-näyttelyssä syksyllä 2012 .

Valitut kuvaajat

Eirikuva kutsui valokuvaajia mukaan rakennustyön dokumentointiin avoimella kutsulla. Projektiin on nyt valittu ilmoittautuneiden joukosta neljä hyvin erilaista kuvaajaa/kuvausryhmää, jotka ikuistavat projektista neljä eri vuodenaikaa.

KEVÄÄN kuvaa Jere Hietala. Jere on kansainvälisesti palkittu mainoskuvaaja, jonka uniikit muotokuvat eivät jätä ketään kylmäksi. Kotkan poika on saanut siivet, ja Jeren löytää yhä enenevässä määrin maailmalta, viime aikoina erityisesti Los Angelesista. www.jerehietala.com

KESÄN kuvaa Carolyn Russo, Smithsonian museon kuraattori ja kuvaaja, jonka päätyö on kuvata lentokoneita, avaruusaluksia ja lentokenttien arkkitehtuuria, mutta joka on rakastunut Suomen valoon ja väreihin – ja jolle sana ”organic” on yhtä tärkeä kuin Lloyd Wrightille ja Santapukille. www.carolynrusso.com

SYKSYN kuvaa Laura Riihelä, joka on kotoisin Lahdesta ja kantaa projektissa paikallisvärin ohella myös arvokasta tradition viittaa. Eirikuvan historia lähti liikkeelle lähes 70 vuotta sitten Lauran isoisän valokuvausliikkeestä. Laura ”maalaa valokuvia luonnonvalolla” ja on saanut erityiskiitosta kauneudentajustaan. www.picturesbylaura.fi

TALVEN kuvaa Alias Studioiden kuvaustiimi Kuopiosta. Alias Studiot on erikoistunut muotokuvauksiin ja mainoskuvauksiin ja yhdistää luovuuden raudanlujaan ammattitaitoon sekä täysin tinkimättömään laatuvaatimukseen. www.aliasstudiot.fi

Kuvakirja kirjoitetaan kaksikielisenä ja siitä julkaistu numeroitu erikoispainos suunnataan mm. modernin taiteen museoille ympäri maailman.

Eirikuva Digital Image Oyj Abp

Eirikuva on perinteikäs lahtelainen valokuvausalan yritys ja arvostettu kotimainen tuotemerkki, jonka historia ulottuu jo useiden vuosikymmenten taakse. Eirikuva toimittaa valmistamiaan sekä maahantuomiaan tuotteita erittäin laajan jälleenmyyjäverkoston kautta kaikkialle Suomeen ja Ruotsiin.

Eirikuvan tuotemerkeistä tunnetuin on Kymppikuva®, joka on Eirikuvalle rekisteröity tuotemerkki, vaikka onkin muodostunut jo yleiskielen käsitteeksi. Suomalaisen työn liitto on myöntänyt Eirikuvalle avainlipputunnuksen.

Eirikuvan täysin uudistunut tuotantolaitos Lahdessa valmistaa valokuvien ohella yhä enemmän myös upeita kuvatuotteita asiakkaiden omista kuvista: kuvakirjoja, kalentereita, julisteita, kortteja, palapelejä, hiirimattoja jne.

Merja Hirvisaari, markkinointijohtaja, puh. 044 599 5617  email merja.hirvisaari@eirikuva.fi

EIRIKUVA - www.eirikuva.fi – Elämäsi parhaat kuvat