EIRIKUVA DIGITAL IMAGE OYJ ABP YHTIÖTIEDOTE 23.12.2010

Eirikuva Digital Image Oyj Abp 23.12.2010

Ostotarjouksen ehdot Eirikuva Digital Image Oyj Abp:n osakkeista

Eräät Eirikuva Digital Image Oyj Abp:n (”Eirikuva”) suurimpiin osakkaisiin kuuluvat sijoittajat (”Tarjouksentekijät”) ovat 22.12.2010 ilmoittaneet toteuttavansa vapaaehtoisen ostotarjouksen Eirikuvan osakkeista (”Ostotarjous”). Ostotarjouksen toteuttamisen jälkeen Eirikuva tulee hakemaan osakkeensa kaupankäynnin lopettamista Nasdaq OMX First North -markkinapaikalla. Ostotarjouksen tausta ja siihen liittyvät muut järjestelyt on kuvattu Eirikuvan pörssitiedotteessa 22.12.2010.

Tarjouksentekijät tarjoavat 0,05 euroa käteisenä jokaisesta Eirikuvan osakkeesta, jonka osalta Ostotarjous on sen ehtojen mukaisesti pätevästi hyväksytty ("Tarjoushinta"). Tarjousaika alkaa 23.12.2010 ja päättyy 24.1.2011, ellei Tarjousaikaa jatketa (”Tarjousaika”). Ostotarjouksen tarkemmat ehdot on julkaistu tämän tiedotteen liitteenä.

Osakkeen Tarjoushinta vastaa Yhtiön osakkeista NASDAQ OMX First Northissa maksettujen hintojen kaupankäyntimäärillä painotettua keskiarvoa kolmen (3) kuukauden aikana ennen ostotarjouksen julkistamisajankohtaa korotettuna 25 prosentin suuruisella preemiolla, Yhtiön osakkeista NASDAQ OMX First Northissa maksettujen hintojen kaupankäyntimäärillä painotettua keskiarvoa kuuden (6) kuukauden aikana ennen ostotarjouksen julkistamisajankohtaa ja vuoden 2010 aikana tehtyjen kauppojen painotettua keskiarvoa sekä Yhtiön osakkeella tehtyä viimeistä Ostotarjousta edeltävää kauppaa. Ostotarjous ei ole ehdollinen tietyn omistusrajan saavuttamiselle eikä muillekaan edellytyksille. Ostotarjouksen ehdot on liitetty kokonaisuudessaan tähän tiedotteeseen (Liite 1).

Ostotarjous tehdään kaikille tiedossa oleville alle yhden prosentin yhtiön osakkeista omistaville osakkeenomistajille.

Ostotarjouksen tekemiseen ovat sitoutuneet seuraavat yhtiön osakkeenomistajat:

Nykyinen omistus
Osakas osakkeet %
Rite Internet Ventures AB* 7 382 500 47,20 %
Mediadrive Oy 1 875 000 11,99 %
Viento Oy 646 315 4,13 %
Markku Hietamäki 363 068 2,32 %
Merja Ailama-Mäkitalo 325 693 2,08 %
Ville Skogberg** 322 750 2,06 %
Yhteensä 10 915 326 69,79 %

Tarjouksentekijät pidättävät oikeuden lisätä Tarjouksentekijöiden määrää Tarjousajan aikana. Määrän lisäämisellä ei ole vaikutusta ostotarjouksen kohteena olevien osakkeiden määrään, hintaan tai muihin ehtoihin.

Ostotarjousta ei tehdä missään sellaisessa maassa, jossa se on lainsäädännön nojalla kielletty, eikä hyväksymislomakkeita tulla toimittamaan tai lähettämään edelleen, eikä niitä saa toimittaa tai lähettää edelleen mihinkään sellaiseen maahan tai sellaisesta maasta, jossa soveltuva lainsäädäntö kieltää sen. Ostotarjousta nimenomaan ei tehdä suoraan tai välillisesti käyttäen postilaitosta tai mitään osavaltioiden välisen tai kansainvälisen kaupan välineitä (kuten telefax, telex, puhelin tai Internet) tai kansallisen arvopaperipörssin kautta Australiassa, Hong Kongissa, Japanissa, Etelä-Afrikassa, Kanadassa tai Yhdysvalloissa. Ostotarjousta ei voida hyväksyä, mikäli käytetään jotain edellä mainituista välineistä tai mikäli ostotarjouksen hyväksyminen toimitetaan Australiasta, Hong Kongista, Japanista, Etelä-Afrikasta, Kanadasta tai Yhdysvalloista.

EIRIKUVA DIGITAL IMAGE OYJ ABP

Merja Ailama-Mäkitalo

Eirikuva Digital Image Oyj Abp:n Certified Adviserina toimii Heiroth Capital Oy

LIITE 1: OSTOTARJOUKSEN EHDOT

Ostotarjouksen kohde
Ostotarjous on suunnattu Yhtiön niille pienosakkaille, jotka omistivat 21.12.2010 alle 1 prosentin yhtiön osakkeista. Alle 1 prosentin omistavia osakkaita oli 21.12.2010 95 kappaletta (pois lukien hallintarekisterissä olevat omistajat) ja näiden yhteenlaskettu osakemäärä oli 376.464 osaketta, joka vastaa yhteensä 2,6 prosentin osuutta Yhtiön osakekannasta.

Tarjoushinta
Osakkeen tarjoushinta on 0,05 euroa käteisenä kultakin osakkeelta, jonka osalta Ostotarjous on sen ehtojen mukaisesti pätevästi hyväksytty.

Tarjousaika
Tarjousaika alkaa 23.12.2010 klo 10.00 (Suomen aikaa) ja päättyy 24.1.2010 klo 16.00 (Suomen aikaa) ("Tarjousaika"), ellei Tarjousaikaa tai jatkettua Tarjousaikaa jatketa tai keskeytetä alla esitetyn mukaisesti. Lisätietoja löytyy näiden ehtojen kohdasta "Ostotarjouksen hyväksymismenettely".

Tarjouksentekijät varaavat oikeuden jatkaa Tarjousaikaa. Tarjouksentekijät ilmoittavat Tarjousajan mahdollisesta jatkamisesta tiedotteella viimeistään 24.1.2010. Lisäksi Tarjouksentekijät ilmoittavat mahdollisesta jo jatketun tai keskeytetyn Tarjousajan jatkamisesta viimeistään kyseisen Tarjousajan päättymispäivänä.

Tarjouksentekijöillä on oikeus keskeyttää Tarjousaika tai jatkettu Tarjousaika. Tarjousaika on kuitenkin vähintään kolme (3) viikkoa. Tarjouksentekijöiden keskeyttäessä Tarjousajan tai jatketun Tarjousajan Tarjouksentekijät ilmoittaa sitä koskevasta päätöksestään mahdollisimman pian sen jälkeen, kun päätös on tehty, ja joka tapauksessa viimeistään viisi (5) pankkipäivää ennen keskeytettävän Tarjousajan tai jatketun Tarjousajan päättymistä. Jos Tarjouksentekijät keskeyttävät Tarjousajan tai jatketun Tarjousajan, Tarjousaika tai jatkettu Tarjousaika päättyy Tarjouksentekijöiden ilmoittamana aikaisempana ajankohtana.

Ostotarjouksen hyväksymismenettely
Ostotarjouksen toteuttajana UB Securities Oy (”UB”) on yhteydessä Eirikuvan nykyisiin osakkeenomistajiin. UB lähettää tarjouksen piiriin kuuluville ja yhtiön osakasluettelossa oleville osakkeenomistajille kirjeitse tarvittavat dokumentit tarjouksen hyväksymiseksi arviolta 23.12.2010. Kyseiset dokumentit ovat osakkeenomistajien saatavilla myös UB:n kautta (yhteyshenkilö Anu Felin, anu.felin@unitedbankers.fi, puh. 09-25 380 229).

Niiden Yhtiön osakkeenomistajien, joiden osakkeet on hallintarekisteröity ja jotka haluavat hyväksyä Ostotarjouksen, tulee antaa hyväksymisensä hallintarekisteröinnin hoitajan antamien ohjeiden mukaisesti.

Pantattujen osakkeiden osalta Ostotarjouksen hyväksyminen edellyttää pantinhaltijan suostumusta. Suostumuksen hankkiminen on Yhtiön kyseisen osakkeenomistajan vastuulla.

Yhtiön osakkeenomistajan, joka on merkitty Yhtiön osakasluetteloon ja joka haluaa hyväksyä Ostotarjouksen, tulee täyttää, allekirjoittaa ja palauttaa hyväksymislomake, sijoituspalvelusopimus, sijoituspalvelusopimukseen liittyvä soveltuvuusarvio sekä kopio voimassaolevasta passista tai ajokortistaseuraavaan osoitteeseen: UB Securities Oy / Anu Felin, Aleksanterinkatu 21 A, 00100 Helsinki. Tarjouksentekijät pidättävät itsellään oikeuden hylätä virheellisesti tai puutteellisesti tehdyt hyväksynnät. Hyväksymislomake tulee toimittaa siten, että se vastaanotetaan Tarjousajan tai, jos Tarjousaikaa on jatkettu, jatketun Tarjousajan kuluessa. Osakkeenomistaja toimittaa hyväksymislomakkeen haluamallaan tavalla omalla vastuullaan ja hyväksymislomake katsotaan toimitetuksi vasta, kun UB Securities Oy on sen todellisuudessa vastaanottanut.

Hyväksymällä Ostotarjouksen Yhtiön osakkeenomistajat valtuuttavat UB:n myymään osakkeet Tarjouksentekijöille Ostotarjouksen ehtojen mukaisesti.

Osakkeenomistaja voi hyväksyä Ostotarjouksen ainoastaan ehdoitta ja kaikkien omistamiensa kyseisellä arvo-osuustilillä olevien osakkeiden osalta. Tarjouksentekijöillä on oikeus hylätä sellainen hyväksyntä, joka koskee vain osaa osakkeenomistajan omistamista ja samalla arvo-osuustilillä olevista osakkeista.

Osakkeenomistaja, joka on Ostotarjouksen ehtojen mukaan pätevästi hyväksynyt Ostotarjouksen, ei saa myydä tai muutoin määrätä niistä osakkeista, joiden osalta Ostotarjous on hyväksytty, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Asianomaiselle arvo-osuustilille kirjataan osakkeita koskeva luovutusrajoitus sen jälkeen, kun osakkeenomistaja on toimittanut Ostotarjouksen hyväksymislomakkeen. Jos Ostotarjousta ei toteuteta, osakkeita koskeva luovutusrajoitus poistetaan arvo-osuustililtä mahdollisimman pian ja arviolta kolmen (3) pankkipäivän kuluessa siitä, kun Ostotarjouksesta luopumisesta on ilmoitettu.

Peruutusoikeus
Ostotarjouksen hyväksyminen on sitova, eikä sitä voi peruuttaa, ellei sovellettavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Ostotarjouksen tuloksen ilmoittaminen
Tarjouksentekijät tulevat ilmoittamaan Ostotarjouksen lopullisen tuloksen arviolta kolmantena (3.) Tarjousajan tai, soveltuvin osin, jatketun Tarjousajan päättymistä seuraavana pankkipäivänä. Lopullista tulosta koskevassa ilmoituksessa vahvistetaan niiden osakkeiden prosenttimäärä, joiden osalta Ostotarjous on pätevästi hyväksytty. Yhtiö ei muuten tiedota Ostotarjouksesta Tarjousaikana ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu.

Osakkeiden maksuehdot ja selvitys
Niiden osakkeiden, joiden osalta Ostotarjous on Ostotarjouksen ehtojen mukaisesti pätevästi hyväksytty 24.1.2011 mennessä, myynti toteutetaan Toteutuspäivänä arviolta 2.2.2011 ("Toteutuspäivä").

Toteutuspäivänä toteutetut kaupat selvitetään arviolta kolmantena (3.) Toteutuspäivää seuraavana pankkipäivänä ("Selvityspäivä"). Osakkeen Tarjoushinta maksetaan Selvityspäivänä osakkeenomistajan arvo-osuustilin hoitotilille tai niiden osakkeenomistajien osalta, joiden omistus on hallintarekisteröity, hyväksymislomakkeessa määritellylle pankkitilille. Mikäli osakkeenomistajan pankkitili on eri rahalaitoksessa kuin hänen arvo-osuustilinsä, osakkeen Tarjoushinta maksetaan osakkeenomistajan pankkitilille rahalaitosten välisen maksuliikenteen aikataulun mukaisesti siten, että se on osakkeenomistajan pankkitilillä arviolta viimeistään kahden (2) pankkipäivän kuluttua Selvityspäivästä.

Osakkeiden kaupat tapahtuvat NASDAQ OMX First Northissa tai jos se ei ole mahdollista NASDAQ OMX First Northin ulkopuolella OTC-kauppoina. Tarjouksentekijät pidättävät itsellään oikeuden lykätä osakkeen tarjoushinnan maksamista, mikäli suoritus estyy tai keskeytyy ylivoimaisen esteen vuoksi. Tarjouksentekijät suorittavat maksun kuitenkin heti, kun suorituksen estävä tai keskeyttävä ylivoimainen este on ratkaistu.

Omistusoikeuden siirtyminen
Omistusoikeus osakkeisiin, joiden osalta Ostotarjous on pätevästi hyväksytty Ostotarjouksen ehtojen mukaisesti, siirtyy Tarjouksentekijöille soveltuvin osin Selvityspäivänä osakkeiden tarjoushinnan maksua vastaan.

Varainsiirtovero ja muut maksut
Tarjouksentekijät maksavat Ostotarjouksen mukaisesti tehdyn osakkeiden myynnin yhteydessä mahdollisesti Suomessa perittävän varainsiirtoveron.

Tarjouksentekijät vastaavat muista tavanomaisista kuluista, jotka aiheutuvat Ostotarjouksen edellyttämistä arvo-osuuskirjauksista, Ostotarjouksen mukaisten osakkeita koskevien kauppojen toteuttamisesta tai osakkeiden Tarjoushinnan maksamisesta.

Kukin osakkeenomistaja vastaa maksuista, jotka tilinhoitajayhteisö osakkeenomistajan kanssa tekemänsä sopimuksen perusteella mahdollisesti perii sekä tilinhoitajayhteisöjen, omaisuudenhoitajien, hallintarekisteröinnin hoitajien tai muiden tahojen kunkin osakkeenomistajan kanssa tekemänsä sopimuksen perusteella mahdollisesti veloittamista vakuuksien vapauttamiseen tai mahdollisten muiden osakkeiden myynnin estävien rajoitusten poistamiseen liittyvistä palkkioista tai muista palkkiosta.

Muut asiat
Tarjouksentekijät pidättävät itsellään oikeuden hankkia osakkeita Tarjousaikana tai sen jälkeen NASDAQ OMX First North järjestämässä kaupankäynnissä tai muutoin.

NASDAQ OMX First North -markkinapaikka ei ole AML:n tarkoittama meklarilista tai julkinen kaupankäynti eivätkä AML:n säädökset mm. julkisesta ostotarjouksesta sovellu tähän Ostotarjoukseen.

Tarjouksentekijällä on oikeus päättää harkintansa mukaisesti kaikista muista Ostotarjoukseen liittyvistä asioista.

Ostotarjousta ei tehdä suoraan eikä välillisesti alueilla, joilla sen tekeminen olisi lainvastaista, eikä Tarjousasiakirjaa, siihen liittyviä hyväksymislomakkeita tai muuta materiaalia toimiteta tai lähetetä eikä niitä saa toimittaa tai lähettää millään tavalla, kuten postitse, telefaksin tai sähköpostin välityksellä tai puhelimitse taikka millään muulla tavalla, alueille tai alueilta, joilla se olisi lainvastaista.