ENNAKKOTIETOJA ZEELANDIN TULOKSESTA JA KONSERNIN OMAN PÄÄOMAN VAHVISTAMISESTA

Zeeland Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa ennakkovalmistelut tytäryhtiöiden yrityssaneerausohjelmaehdotusten hyväksymiselle ehdollisesta osakeannista. Annin tavoitteena olisi taseen vahvistaminen kasvua varten sekä varmistaa tytäryhtiöiden tänään jätettyjen saneerausohjelmaehdotusten toteutumista. Varsinainen osakeantipäätös tehdään 1.4.2014 pidettävän varsinaisen yhtiökokouksen ja saneerausohjelmaehdotusten hyväksymisen jälkeen arviolta vuoden 2014 ensimmäisen vuosipuoliskon loppuun mennessä.

Zeeland arvioi, että mikäli tytäryhtiöiden saneerausohjelmaehdotukset hyväksytään jätetyn mukaisesti, on sillä huomattava positiivinen vaikutus koko vuoden tulokseen, konsernin ja tytäryhtiöiden omaan pääomaan sekä vakavaraisuuteen.

Zeeland julkistaa tilinpäätöstiedotteen 27.2.2014.

Helsinki 21.1.2014

ZEELAND OYJ

Tuomas Airisto, Toimitusjohtaja, puhelin +358 40 566 1331

Yhtiön Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Merasco Oy, puhelin +358 9 6129 670