Johanna Kivimäki on People & Happiness Officer

Zeeland Familyn People & Happiness Officer haluaa muotoilla työtä niin, että se sopii Zeelandin työntekijöiden elämään. Tittelinsä mukaisesti hän uskoo, että työ on ihmistä varten eikä päinvastoin.

”Lähden siitä, että työn pitää olla osa hyvää elämää. Mielestäni työ pitää pystyä muotoilemaan niin, että se sopii jokaisen omaan elämään ja haastaa sopivasti. Näen, että ihmiset ovat yrityksen tärkein voimavara ja toivon, että omalla työlläni pystyn lisäämään yrityksessämme itseohjautuvuutta, oivaltamista ja yhteistyön voimaa. Me kaikki olemme osa tätä perhettä ja jokainen meistä luo Zeeland Familyn tarinaa ja yrityskulttuuria.”

Näin sanoo Zeeland familyn uusi People & Happiness Officer Johanna Kivimäki, joka on ammatissaan uranuurtaja.

”Me Zeeland Familyssa uskomme siihen, että markkinoinnin ja viestinnän pitää olla asiakkaillemme kasvun ajuri ja myynnin tuoja. Tärkein edellytys sille, että voimme onnistua tässä tehtävässä, ovat innostuneet, osaavat, töissään hyvin viihtyvät ihmiset.

Etsimme nyt monipuoliseen joukkoomme luovaa alaa tuntevaa ihmisten kehittäjää People & Happiness Officeria.”

Tämä ilmoitus herätti HR-konsultoinnin maailmassa aikaisemmin työskennelleen Johanna Kivimäen kiinnostuksen.

”Näin, että kysymys on yrityksestä, joka kasvaa kovaa vauhtia ja menee eteenpäin ja on valmis katsomaan HR:ää uusin silmin. Olen itse luonteeltani helposti innostuva ja näen muutoksissa aina mahdollisuuksia, joten päätös hakemuksen laittamisesta syntyi helposti”, Johanna kertoo.

Ja niin Johanna päätti laittaa hakemuksen vetämään.

”Hyvä fiilis jatkui, kun tulin haastatteluun ja tapasin Zeeland Familyn ihmisiä. Yrityksessä oli mukava ja kodikas olo”, hän kuvailee.

Hakuprosessin aikana ymmärrys yrityksestä kasvoi ja syveni.

”Ymmärsin, että yritys on harppaamassa uuden askeleen. Se sai vakuuttuneeksi siitä, että osaamistani tarvitaan. Haluan tukea ja auttaa ihmisiä kehittymään työssään ja toteuttamaan tavoitetta, että Zeeland Familystä kasvaa alansa paras työpaikka.”

Intoa ja uudenlaisia työtapoja

Ilmoitus jatkui näin:

”Meille on tärkeää huolehtia siitä, että ihmistemme osaaminen on ajan tasalla, heillä on mahdollisuus kehittyä haasteita vastaavasti ja heillä on töissä kivaa. Ketterien toimintamallien ja työskentelytapojen kehittäminen ja juurruttaminen osaksi arkipäiväämme on menestyksemme kannalta keskeistä.”

Zeeland Familyn operatiivinen johtaja Sini Norta oli iloinen kuinka paljon hyviä ja innostuneita People & Happiness Officer -ehdokkaita haki uudenlaista työpaikkaa. Hyvistä ehdokkaista Officeriksi valittiin Johanna Kivimäki.

”Meillä kaikki lähtee ihmisistä, meillä töissä olevista ja asiakkaalla toimivista. Seuraava kasvuvaiheemme hyötyy voimakkaammasta tuesta osaamisen ja uudenlaisten työtapojen kehittämiseen. Tarvitsemme uutta osaamista. Työskentelymme Johannan kanssa on lähtenyt inspiroivasti liikkeelle, tässähän vain odotukset kasvavat!” Sini Norta sanoo.

Jotakin aivan uutta

Zeeland Familyn työpaikkailmoitus loppui näin:

”Toimenkuva on uusi, joten valittavalla henkilöllä on valta ja vastuu määrittää työkenttää.

Nyt Johanna istuu Zeeland Familyn Helsingin toimiston seminaaritilassa. Haastattelua tehtäessä takana on muutama työpäivä. Uuden työkentän määrittäminen on alkanut.

PHO-titteli on kutkuttava ja saanut ajatukset lentämään. Tällä tittelillä ei taida toista työntekijää löytyä. Google-hakukin tarjoaa lähinnä vietnamilaista soppaa.

Johannalle se sopii.

”Tässä työssäni en tee yksin mitään. Olen täällä kaikkia työntekijöitä varten ja meidän pitää tehdä työtä yhdessä. Luin, että Pho-soppa syntyy hyvän liemen ja makoisten sattumien yhdistelmänä. Tässä meidän keitoksessa hieno liemi on jo olemassa ja voin omalla panoksellani lisätä sinne niitä herkullisia sattumia”, hän nauraa.

Sini Norta, Operatiivinen johtaja, 050 3082 603

Johanna Kivimäki, People & Happiness Officer, 040 5844 622

Zeeland Family on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Tavoitteemme on olla suomalaisten yhtiöiden paras kumppani markkinoinnissa. Toteutamme tätä tehtävää nyt yli 170 henkilön voimin kuudessa toimipisteessä. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 14 miljoonaa euroa. www.zeelandfamily.fi