Kauppakeskus AINOA uudistuu markkinointitoimisto Avidlyn kanssa

Tapiolan sydämessä sijaitseva kauppakeskus AINOA on valinnut Avidlyn strategiseksi brändikumppanikseen. Avidly vastaa AINOAn brändin ja markkinointikonseptin uudistamisesta kauppakeskuksen rakentumisen kolmannessa vaiheessa.

Avidly valikoitui kumppaniksi kilpailutuksen seurauksena. Avidlyn vahvuuksia oli vahva asiakasymmärrys, kokonaisvaltaisuus sekä luova ratkaisu, jonka nähtiin sopivan parhaiten AINOAn strategisiin tavoitteisiin.

“Etsimme pitkäaikaista kumppania, joka sitoutuisi AINOAn brändin kirkastamiseen sekä kauppakeskuksen taloudelliseen menestykseen. Avidlyn luovassa ratkaisussa AINOAn erityislaatuisuus oli saatu hyvin esille ja konseptin toteutusta oli mietitty monikanavaisesti eri näkökulmista”, sanoo kauppakeskuksen kaupallinen johtaja Marja-Liisa Neuvonen.

Kauppakeskus Ainoa lanseerattiin 2013 ja se on rakentunut kolmessa vaiheessa. Kauppakeskuksen kolmas ja viimeinen vaihe lanseerataan lokakuussa 2019. Brändiuudistuksen lisäksi Avidly vastaa kampanjoiden konseptisuunnittelusta sekä viestinnästä ja PR:stä.

Vastuullisuus brändin ytimessä

AINOA eroaa monesta kilpailijastaan, koska se linkittyy tiiviisti Tapiolan vihreään kaupunkiympäristöön, kulttuuritapahtumiin ja moderniin arkkitehtuuriin. Tapiolan kulttuurihistoriallisesti tunnettu kaupunginosa muodostaa kehyksen myös kauppakeskukselle.

“Lähdimme liikkeelle Ainoan hengestä, jossa kiteytyvät ne asiat, joista Tapiola tunnetaan. Meille Ainoa edustaa ainutlaatuista kuvaa siitä, mistä rakentuu parempi, mutta myös monin tavoin ihmisläheisempi ja elämyksellisempi kauppakeskuskokemus. Tämä on kokemus, jota sekä trendit että arvot puoltavat”, kertoo Avidlyn Customer Success Director Tanja Martin.

Luovassa tiimissä työskentelee monia pitkäaikaisia tapiolalaisia, mikä näkyy toteutuksessa.

”AINOAssa yhdistyvät luonnonläheisyys, ihmiskeskeisyys, vastuullisuus sekä hyvin suunniteltu ympäristö. Haluamme tuoda nämä esiin ja houkutella niitä arvostavia ihmisiä Tapiolan lisäksi myös laajemmalta alueelta.”

Kauppakeskuksissa korostuu elämyksellisyys

Avidlyssä uskotaan, että kauppakeskusten aika ei ole ohi - mutta niiden pitää kasvaa joksikin suuremmaksi kuin ostospaikka. AINOAn kasvuluvut ovat olleet vahvoja ja tavoitteet erityisesti viimeisen vaiheen valmistumisen jälkeen korkealla.

AINOAn valtti on sen sijainti keskellä Tapiolan keskusta, koti- ja työmatkojen varrella. Tällaiset kauppakeskukset tulevat pärjäämään kilpailussa, uskotaan sekä Avidlyssä että AINOAssa.

“AINOAsta on mahdollista tehdä tavallista kauppakeskusta inspiroivampi elämys ja ostokokemus, johon kannattaa tulla kauempaakin. Se on selkeä ja inhimillinen paikka, jonne on uuden bussiterminaalin myötä entistäkin helpompi tulla, joukkoliikenteen ja auton lisäksi kävellen tai pyörällä“, Martin jatkaa.

Kaupallinen johtaja Marja-Liisa Neuvonen, kauppakeskus AINOA, puh. +358 50 388 3278, marja-liisa.neuvonen@lahitapiola.fi

Customer Success Director Tanja Martin, Avidly, puh +358 40 5788 486, tanja.martin@avidlyagency.com

Avidly (aiemmin Zeeland Family) on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 250 henkilön voimin 16 toimipisteessä. www.avidly.fi

Avainsanat:

Pikafaktat

KAUPPAKESKUS AINOA Myynti (v. 2018): 133,2 milj. Kävijät (v. 2018): 6,1 milj. Vuokrattavat liiketilat: 30 000 m2 Liikkeiden lukumäärä: 52 kpl Pysäköintipaikat: 2 000 kpl