ZEELAND JULKAISEE TULOKSEN ENNAKKOTIEDOT AJANJAKSOLTA 1.1. - 30.6.2013

Zeelandin toimitusjohtaja Tuomas Airisto:

”Olen tyytyväinen myyntikatteen hienoiseen kasvuun sekä kannattavuuden parantumiseen erityisesti, kun yleinen markkinatilanne on ollut edelleen haastava. Keväällä uusien tilauksien määrä on hieman pudonnut, mutta palvelusopimusten kasvava määrä on pidentänyt tilauskantaa, ja siten pystymme pitämään myyntikatetasomme ja kasvattamaan sitä edelleen. Kesä on perinteisesti hankalin aika liiketoiminnassamme, mutta verrattuna viime kesään, tulemme parantamaan tulostamme merkittävästi. Tuottavuutemme ei kuitenkaan ole vielä tavoitellulla tasolla ja uskon, että potentiaalia kannattavuuden parantamiseen on vielä lisää.

Tänään tiedotetun konsernin tervehdyttämisen viimeisen vaiheen aloittaminen on looginen päätös toimenpiteille, joilla Zeeland-konsernin taloudellista tilannetta on tervehdytetty ja tuloksenteko on palautettu lähelle normaalia. Työt asiakkaillemme tulevat jatkumaan normaalisti eikä toimenpiteillä ole henkilöstövaikutuksia. Tämän hetkisen arviomme mukaan saamme järjestelyillä konsernin hallinnon ja rahoituksen kustannuksia pienennettyä vuositasolla arviolta 0,5 miljoonaa vuonna 2014, ja osin jo vuoden 2013 puolella.

Tiedän, että asiakkaamme, henkilöstömme ja yhteistyökumppanimme näkevät asian ytimeen: Zeeland on kannattava markkinoinnin palveluyritys, jolla on noin 250 tyytyväistä asiakasta ja yli 100 sitoutunutta työntekijää. Olemme tehneet kovasti töitä käänteen toteuttamiseksi ja teemme jatkossakin. Korkea asiakas- ja henkilöstötyytyväisyys yhdistettynä hyvään kannattavuuteen on jatkuvasti paras palautteemme.”

Zeeland Oyj julkistaa varsinaisen puolivuotiskatsauksen aiemman ilmoituksensa mukaisesti 21.8.2013.

ZEELAND OYJ

Tuomas Airisto, Toimitusjohtaja, puhelin +358 40 566 1331