ZEELAND OYJ YKSINKERTAISTAA KONSERNIRAKENNETTA JA UUDISTAA JOHTORYHMÄÄ

Zeeland suunnittelee konsernirakenteensa yksinkertaistamista fuusioimalla 100 % omistettuja tytäryhtiöitä emoyhtiöön. Järjestelyllä tavoitellaan muun muassa hallinnon yksinkertaistamista ja kustannussäästöjä. Järjestelyllä ei ole vaikutusta liiketoimintaan. Konsernirakenteen yksinkertaistamisen, henkilöstövaihdosten ja uuden johtamisjärjestelmän myötä myös yhtiön johtoryhmä uudistuu 1.10.2011 alkaen.

Johtoryhmää johtaa operatiivinen johtaja Tuomas Airisto (1.1.2012 alkaen toimitusjohtajana). Airiston lisäksi johtoryhmässä jatkavat vanhoina jäseninä Fredrik Gotthardt (mainostoimistoliiketominta), Timo Muhonen (branding), Sirpa Alhava (asiakasjulkaisut), Lassi Nummi (Baltian liiketoiminta), Tero Alén (teknologiapalvelut), Helka Herlevi (konserniviestintä), Kaisu Kaija (hallinto) sekä Zeeland-konsernin toimitusjohtajana 31.12.2011 asti toimiva Jari Tuovinen.

PR-liiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi ja uudeksi johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Päivi Holmqvist. Hänellä on 15 vuoden kokemus viestintäalalta ja usean vuoden kokemus viestintäpalveluiden myymisestä ja toimittamisesta Suomessa sekä kansainvälisesti useilla eri toimialoilla. Päivi Holmqvist on aloittanut Zeelandissa 1.9.2011.

Kalle Euro on nimitetty Zeelandin Turun toimiston johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi, lisäksi hän vastaa Zeelandin julkishallinnon sekä poliittisen vaikuttamisen palveluista. Hän siirtyy Zeelandin palvelukseen Turun kaupungin elinkeinojohtajan paikalta. Kalle Euro aloittaa tehtävässään 1.1.2012.

ZEELAND OYJ

Tuomas Airisto