• Avidly Oyj/

ZEELANDILLE AIHEUTUU KANNATTAMATTOMIEN TOIMINTOJEN LUOPUMISISTA NOIN 0,2 MILJOONAN EURON TAPPIO ENSIMMÄISEN VUOSINELJÄNNEKSEN TULOKSEEN

Zeeland on myynyt 55 % omistusosuutensa Zeeland Idea Baltics Oü:ssä yhtiön virolaiselle vähemmistöosakkaalle Big Idea Group Oü:lle. Zeeland ja Big Idea Group jatkavat yhteistyötä ohjelmistokehityksessä. Kaupasta aiheutuu Zeelandille noin 0,1 miljoonan euron ei-kassavirtavaikutteinen myyntitappio. Zeeland Idea Balcits Oü:n konsolidoitu liikevaihto oli vuonna 2013 noin 0,3 miljoonaa ja liiketappio -0,0 miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja Tuomas Airisto:

”Tallinnan liiketoiminnan myyminen selkeyttää toimintaamme edelleen. Nyt kaikki konsernin yhtiöt ovat mediatoimistoa lukuun ottamatta 100 % omistettuja tytäryhtiöitä. Big Idea Groupiin jo aiemminkin vähemmistöyhtiönä kuulunut Tallinnan yksikkömme jatkaa Zeelandin alihankkijana suomalaisten asiakkaidemme projekteissa ja palveluissa. Vaikutukset myyntikatteeseemme ovat vähäiset ja kannattavuuteen jatkossa positiiviset.”

Vuonna 2012 myydyn Eirikuvan kuvanvalmistusliiketoiminnan silloinen ostaja on myynyt liiketoiminnan tavaramerkit edelleen kolmannelle osapuolelle ja lopettaa kuvanvalmistustoiminnan. Zeelandilla jää arvion mukaan kaupasta johtuen saamatta noin 0,1 miljoonaa euroa kauppahintasaatavia Eirikuva Oy:ltä.

ZEELAND OYJ

Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, puh +358 40 566 1331