Genoscoper Laboratories vahvistaa asemaansa Suomen eläinlääkärimarkkinoilla

Report this content

Suomen suurin eläinlääkäriasemaketju Animagi Genoscoperin kehittämän MyDogDNA-eläinlääkäripalvelun tarjoajaksi Suomessa.

DNA-seulontaan erikoistunut Genoscoper Laboratories ja Suomen suurin eläinlääkäriasemaketju Animagi ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Animagi tarjoaa Genoscoperin kehittämää ainutlaatuista MyDogDNA-eläinlääkäripalvelua asiakkailleen. MyDogDNA-paneelitestauskonsepti kattaa ainoana maailmassa koirien perimänlaajuisen DNA-kartoituksen, joka mahdollistaa yli 200 koirilla tavatun perinnöllisen sairauden, riskivariantin sekä muun ominaisuuden samanaikaisen testaamisen.

Animagilla on Suomessa yhteensä 33 pieneläinlääkäriasemaa, jotka kattavan DNA-tiedon avulla tarjoavat lemmikeille jatkossa entistä yksilöidympää terveydenhoitoa. "MyDogDNA-testauspalvelu otetaan Animagissa käyttöön osana koirille suunnattua terveysprofiilipalvelua. Uusien palvelujen avulla kykenemme yhä paremmin tunnistamaan koirien yksilöllisiä perinnöllisiä terveydenhoitotarpeita sen kaikissa elämäntilanteissa", kertoo Animagin palvelujohtaja Petri Bäcklund.

Genoscoper ilmoitti toukokuun alussa kumppanuudestaan maailman johtavan lemmikkieläinten ruoka- ja hoitotarvikkeiden sekä terveyspalvelujen tuottajan Mars Incorporatedin kanssa. Nyt julkistettu yhteistyö Animagin kanssa vahvistaa entisestään Genoscoperin asemaa johtavana eläingenetiikan alan yrityksenä Suomessa. ”Suomi on jo pitkään ollut johtavia maita DNA-tiedon hyödyntämisessä koirien jalostuksessa. Nyt Suomesta on kovaa vauhtia tulossa ensimmäinen maa, jossa DNA-tietoa hyödynnetään laajamittaisesti koirien terveydenhoidon perustana. Yhteisen näkemyksemme myötä Animagi on meille ihanteellinen yhteistyökumppani maamme suurimpana ja innovatiivisimpana eläinlääkäriasemaketjuna”, Genoscoperin johtaja Tuomas Poskiparta toteaa.

Genoscoper Laboratories on vuonna 1995 perustettu suomalainen eläinten DNA-diagnostiikkaan erikoistunut laboratorio. Sen kehittämä MyDogDNA-testauspalvelu tarjoaa ensimmäisenä maailmassa uusinta teknologiaa hyödyntävän koirien perimänlaajuisen DNA-analyysin. Paneelitestaukseen perustuva menetelmä mahdollistaa sekä tunnettujen perinnöllisten sairauksien testaamisen että koiran geneettisen monimuotoisuuden mittaamisen yhdestä ja samasta DNA-näytteestä. Lisätietoja osoitteessa www.genoscoper.com/fi.

Animagi on Suomen suurin eläinlääkäriasemaketju, joka aloitti toimintansa marraskuussa 2012. Tällä hetkellä valtakunnalliseen ketjuun kuuluu 37 eläinlääkäriasemaa, joista neljä on hevosklinikoita ja yksi hevossairaala. Animagin liikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa ja yritys työllistää 450 alan ammattilaista. Animagi on ruotsalaisen Evidensia-konsernin suomalainen tytäryhtiö. Lisätietoja osoitteressa www.animagi.fi.

Lisätietoja:
Tuomas Poskiparta
Johtaja
Genoscoper Laboratories
Puhelin: +358 50 304 4022
Sähköposti: tuomas.poskiparta@genoscoper.com

Pikafaktat

DNA-seulontaan erikoistunut Genoscoper Laboratories vahvistaa asemaansa Suomen eläinlääkärimarkkinoilla käynnistämällä yhteistyön Animagin kanssa.
Tweettaa
Suomen suurin eläinlääkäriasemaketju Animagi tarjoaa asiakkailleen Genoscoperin kehittämää ainutlaatuista MyDogDNA-eläinlääkäripalvelua.
Tweettaa

Lainaukset

MyDogDNA-testauspalvelu otetaan Animagissa käyttöön osana koirille suunnattua terveysprofiilipalvelua. Uusien palvelujen avulla kykenemme yhä paremmin tunnistamaan koirien yksilöllisiä perinnöllisiä terveydenhoitotarpeita sen kaikissa elämäntilanteissa.
Petri Bäcklund, palvelujohtaja, Animagi
Suomi on jo pitkään ollut johtavia maita DNA-tiedon hyödyntämisessä koirien jalostuksessa. Nyt Suomesta on kovaa vauhtia tulossa ensimmäinen maa, jossa DNA-tietoa hyödynnetään laajamittaisesti koirien terveydenhoidon perustana. Yhteisen näkemyksemme myötä Animagi on meille ihanteellinen yhteistyökumppani maamme suurimpana ja innovatiivisimpana eläinlääkäriasemaketjuna.
Tuomas Poskiparta, johtaja, Genoscoper Laboratories