Greenled Oy valaisee Helsingin energiatehokkaasti kotimaisella tuotannolla

Report this content

Greenledin energiatehokkaiden LED-valaistusratkaisujen kysyntä on vahvassa kasvussa myös vientimarkkinoilla.

Greenled Oy on voittanut Helsingin kaupungin järjestämän kilpailutuksen pitkän elinkaaren LED-ulkovalaistuksen toimituksesta. Voiton myötä Suomen johtava kokonaisvaltaisten LED-valaistusratkaisujen asiantuntija Greenled toimittaa Helsinki LED -hankkeen ensi vaiheessa kaupungille 1 700 Sirius-katuvalaisinta. Greenledin keväällä 2015 lanseeraama Sirius on Suomessa tuotettu kotimainen avainlipputuote, jossa yhdistyvät edistykselliset valotekniset ominaisuudet sekä kestävä ja selkeälinjainen muotoilu. Hankintahinnan lisäksi kilpailutuksessa huomioitiin myös valaisimen käyttämän energian hinta kokonaishinnan muodostajana. ”Energiatehokkuuden ohella kilpailutuksen keskeisiä kriteerejä olivat mm. valaisimen korkea värintoisto, ilkivaltaluokka sekä ylijännitesuojaus”, kertoo Helsingin kaupungin ulkovalaistustoimiston toimistopäällikkö Olli Markkanen.

Kysyntä Greenledin korkealaatuisia ja energiatehokkaita tuotteita kohtaan on voimakkaassa kasvussa myös vientimarkkinoilla. ”Helsingin kaupungin ratkaisu lujitti uskoamme siihen, että yhtiöllämme on tarjota markkinoiden edistyksellisin katuvalaisin. Työskentelemme sen eteen, että mahdollisimman moni kaupunki sekä kotimaassa että ulkomailla valitsee suomalaisen laatutuotteen valaistustarpeisiinsa”, toteaa Greenled Oy:n toimitusjohtaja Pertti Tahvanainen. ”LED-valaisinmarkkina kasvaa tällä hetkellä noin 20 %:n vuosivauhtia. Sirius on alan vahva kotimainen kestävän kehityksen vientituote ja osoitus suomalaisesta tuotekehityksestä, jolle on korkeasta laadustaan johtuen jatkuvasti kysyntää”, Tahvanainen jatkaa.

LED-valaisinten osuuden arvioidaan nousevan 70 %:iin valaistusratkaisujen kokonaismarkkinoista vuoteen 2019 mennessä. Käynnissä oleva siirtymä perinteisistä valonlähteistä LED-pohjaisten valaistustuotteiden käyttöön tukee vahvasti Greenledin tavoitteita edistää suomalaista vientiteollisuutta sekä työllisyyttä. ”Greenled uskoo kotimaisen tuotannon kannattavuuteen ja yritystoiminnan kasvuun niin kotimaassa kuin myös globaaleilla markkinoilla”, toimitusjohtaja Tahvanainen linjaa. LED-valaisinten markkinaosuuden kasvua EU-alueella edesauttaa mm. energiatehokkaita valaistusratkaisuja suosivien lainsäädännöllisten energia-asetusten ja teknologiaedellytysten kehittyminen, hehkulamppujen myynnistä luopuminen sekä tuotteiden hintojen lasku. Maailmanlaajuisesti LED-valaisinmarkkina oli vuonna 2014 kooltaan arviolta yli 6 miljardia euroa. Kasvupotentiaalia markkinassa on runsaasti, sillä esimerkiksi ulkovalaistuksesta vasta varsin pieni osuus on katettu pitkän elinkaaren LED-valaisimilla..

Greenled Oy on Suomen johtava energiaa ja ympäristöä säästävien LED-valaistusratkaisujen kokonaistoimittaja, joka on keskittynyt vastaamaan yritysten, kaupan alan sekä julkisen sektorin valaistustarpeeseen kotimaassa sekä kansainvälisesti. Kotimaiseen tuotantoon panostava Greenled on perustettu vuonna 2010 ja sen toimipisteet sijaitsevat Kempeleessä, Vantaalla sekä Tampereella.

Lisätietoja:

Puhelin: + 358 40 334 6611
Sähköposti: jarmo.yrttiaho@helsinki.fi

Pikafaktat

Greenled Oy on voittanut Helsingin kaupungin järjestämän kilpailutuksen pitkän elinkaaren LED-ulkovalaistuksen toimituksesta.
Tweettaa
Tweettaa

Lainaukset

Helsingin kaupungin ratkaisu lujitti uskoamme siihen, että yhtiöllämme on tarjota markkinoiden edistyksellisin katuvalaisin. Työskentelemme sen eteen, että mahdollisimman moni kaupunki sekä kotimaassa että ulkomailla valitsee suomalaisen laatutuotteen valaistustarpeisiinsa.
Pertti Tahvanainen, toimitusjohtaja, Greenled Oy
LED-valaisinmarkkina kasvaa tällä hetkellä noin 20 %:n vuosivauhtia. Sirius on alan vahva kotimainen kestävän kehityksen vientituote ja osoitus suomalaisesta tuotekehityksestä, jolle on korkeasta laadustaan johtuen jatkuvasti kysyntää.
Pertti Tahvanainen, toimitusjohtaja, Greenled Oy
Greenled uskoo kotimaisen tuotannon kannattavuuteen ja yritystoiminnan kasvuun niin kotimaassa kuin myös globaaleilla markkinoilla.
Pertti Tahvanainen, toimitusjohtaja, Greenled Oy
Energiatehokkuuden ohella kilpailutuksen keskeisiä kriteerejä olivat mm. valaisimen korkea värintoisto, ilkivaltaluokka sekä ylijännitesuojaus.
Olli Markkanen, toimistopäällikkö, Helsingin kaupungin ulkovalaistustoimisto