Auto Bassadonella kaikkien aikojen paras syyskuu

Syyskuu oli Auto Bassadonelle ennätyskuukausi niin automyynnin, kuin jälkimarkkinoinninkin osalta.

Auto Bassadonella on takana vahva syyskuu. Alakuloisesta uusien autojen markkinasta huolimatta yritys onnistui kasvattamaan myyntiään uusissa autoissa peräti 220 % edellisvuoteen verrattuna. Vaihtoautojen osalta kasvua viime vuoteen verrattuna oli 52 %. Myös jälkimarkkinointi teki ennätysmäisen 35 % kasvun. Kokonaisuudessaan syyskuu oli yritykselle myynnillisesti kaikkien aikojen paras – autoja myytiin yli 1100 kappaletta.

Tämä oli meille tärkeä kuukausi, koska kesäjakso meni todella hyvin. Onnistuneen kesän jälkeen ilmassa oli hieman jännitystä, koska syyskuussa voimaan astui myös alv-muutos. Siirtyminen uuteen alv-prosenttiin sujui kuitenkin hyvin. Kokonaisuudessaan uusien autojen markkina on vielä heikko, mutta Auto Bassadone on onnistunut kulkemaan vastarintaan ja kasvattamaan myyntiään haastavasta markkinatilanteesta huolimatta. Liikevaihdollisesti toteutamme vuoden 2025 myyntisuunnitelmaa, jonka mukaan haluamme olla vähittäiskaupan osalta 300 miljoonan euron yritys” toteaa Auto Bassadonen toimitusjohtaja Tomi Orava.

Herttoniemi täydentämään strategiaa

Auto Bassadone avaa uuden toimipisteen Helsingin Herttoniemeen, osoitteeseen Mekaanikonkatu 9. Herttoniemen toimipiste on Citroënin, Dacian, Hyundain, Opelin, Peugeotin ja Renaultin valtuutettu merkkihuolto. Toimipisteestä löytyy myös vaihtoautomyynti. Herttoniemen toimipiste avataan 2.10. ja yksikön päälliköksi on valittu Heikki Lahti.

”Herttoniemi täydentää Auto Bassadonen strategian, jossa olemme läsnä tärkeillä ja keskeisillä markkina-alueilla Suomessa. Pyrimme tarjoamaan kaikilla markkina-alueillamme korkealaatuista palvelua kaikille asiakkaillemme. Herttoniemen avaus on meille strategisesti tärkeä ja sen avulla varmistamme huoltopalveluiden saatavuuden ja niiden korkean laadun” Orava kertaa.

Uusia showroomeja ja uusi merkki

Auto Bassadonen vauhti ei hiivu onnistuneen syyskuun jälkeenkään. Loppuvuonna yritys avaa Vantaan Petikkoon täysin uuden Stellantis-merkkeihin (Citroën, Fiat, Opel ja Peugeot) keskittyvän showroomin. Uusi showroom sijaitsee Vantaan toimipisteen yhteydessä, osoitteessa Kaakelikaari 4a. Alfa Romeon, DS:n ja Jeepin myynti jatkaa DS-Storen yhteydessä.

”Edustamamme Stellantis-merkit ovat uusiutuneiden mallistojensa myötä hyvässä nosteessa. Citroën, Fiat, Opel ja Peugeot pääsevät muuttamaan uusiin tiloihin loppuvuoden aikana” Orava toteaa.

Auto Bassadonen merkkiedustukset laajenevat vuoden 2025 ensimmäisen puoliskon aikana uuden brändin myötä, kun ranskalainen Alpine liittyy yrityksen portfolioon. Vahvasti sähköautojen valmistukseen keskittyvän Alpinen edustus tulee Auto Bassadonen Vantaan toimipisteen yhteyteen. Alpinen myynti Suomessa alkaa vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla.

Lisätietoja:

Auto Bassadone, toimitusjohtaja, Tomi Orava 040 848 4054, tomi.orava@autobassadone.fi

AUTO BASSADONE

Auto Bassadone on Suomen suurimpia uusien autojen vähittäiskauppiaita. Autobassadone.fi on Suomen ensimmäinen aito verkkokauppa, jossa asiakas voi aidosti ostaa autonsa verkossa alusta loppuun ja samalla myydä vanhan autonsa vaihdossa. Verkkokaupan lisäksi Auto Bassadone palvelee henkilö- ja tavara-autoasiakkaitaan myymälöissä ja huolloissa Espoossa, Helsingissä, Hämeenlinnassa, Tampereella, Turussa ja Vantaalla. Auto Bassadone työllistää noin 200 vähittäiskaupan ja huollon ammattilaista.

BASSADONE AUTOMOTIVE NORDIC OY

Bassadone Automotive Nordic Oy on osa Bassadone Automotive Group -yhtiöryhmää, joka toimii useiden automerkkien maahantuojana ja vähittäismyyjänä maailmanlaajuisesti. Bassadone Automotive Group on 120-vuotias perheyhtiö, joka on perustettu jo vuonna 1904. Suomessa ja Baltiassa Bassadone Automotive Nordic on toiminut vuodesta 1997, eli jo 27 vuoden ajan. Suomessa Bassadone Automotive Nordic toimii 17 tunnetun automerkin maahantuontiyhtiöiden emoyhtiönä. Bassadonen toiminta Suomessa ja Baltiassa kasvaa sekä kehittyy jatkuvasti ja olemme edelläkävijöitä autoilun muuttuessa yhä enemmän palveluperusteiseksi.

Bassadone Automotive Nordic kantaa ylpeydellä ja ensimmäisenä autoalan työnantajana Suomessa kansainvälisesti arvostettua Great Place To Work® -sertifiointia. Tämä tunnustus kertoo yrityksemme loistavasta työntekijäkokemuksesta ja henkilöstömme ammattiylpeydestä. Bassadone Automotive Nordic työllistää Suomessa ja Baltiassa noin 600 autoalan ammattilaista, ja yrityksemme on valittu yhdeksi Suomen Parhaista Työpaikoista vuosina 2021, 2022, 2023 sekä 2024.