Autojen kysyntä ennätysmäisen suurta Autoverkkokaupassa

Autoverkkokauppa, joka on yksi suurimmista autovähittäiskauppiaista Suomessa, teki kaikkien aikojen ennätysmyynnit vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana ja myi tasaisesti kaikkia merkkejä yli odotusten sekä verkkokaupassa että autoliikkeissä.

Huhtikuussa 7-vuotissyntymäpäiviään juhlivalle Autoverkkokauppa.fi:lle alkuvuosi ja erityisesti maaliskuu 2022 on ollut historian paras. Autoja on myyty ennätysmäärä ja esim. verkkokaupassa 97% enemmän kuin edellisenä parhaana kautena. Kysyntää on vauhdittanut sekä uusi tuote #autokesäksi, vaihtoautomyynti että Hullujen Päivien tarjoukset.

”Sähköautojen myynnin kasvu on melkein kolminkertaistunut. On selvää, että kuluttajat ovat nyt valmiimpia voimalinjamuutokselle kuin kertaakaan aiemmin koko Autoverkkokaupan historian aikana. Vaikka sähköauton hankkiminen vielä askarruttaa osaa asiakkaista, ostopäätöstä helpottaa selvästi se, että ostaja sitoutuu halutessaan autoon vain määräajaksi ja käyttökustannukset ovat erittäin maltilliset. Ja jos asiakas muuttaakin mielensä ja haluaa auton omaksi, onnistuu sekin yhdellä yhteydenotolla. ” toteaa Autoverkkokaupan toimitusjohtaja Juha Rusama.

Kuluttajien käyttäytymisessä on havaittavissa muutenkin merkittävä muutos. Suuri osa auton ostoprosessista on siirtynyt verkkoon ja auton osto kotoa käsin on muodostumassa erityisen suosituksi. Autoliiketoiminnassa on havaittavissa jopa suurempaa verkko-ostamisen kasvua kuin muilla toimialoilla. ”Asiakkaiden on kotona helppo ja mukava selata valikoimaa, valita sopiva auto varastosta tai tilata auto haluamillaan varusteilla ja ottaa vaikka tuumaustauko välillä, jos siltä tuntuu” jatkaa Autoverkkokaupan toimitusjohtaja Juha Rusama. Tällä hetkellä Autoverkkokaupalla on kolme toimipistettä, mutta vaihtoautoja sekä #melkeinuusiautovuodeksi- ja #autokesäksi -autoja toimitetaan ympäri Suomen.

Kehitämme toimintaamme ja tarjontaamme jatkuvasti asiakkaiden muuttuvien tarpeiden mukaan ja voin ilokseni kertoa, että meiltä on seuraavaksi tulossa jotain ihan uutta vaihtoautojen osalta vielä ennen kesää.

Autoverkkokauppa.fi

Juha Rusama, toimitusjohtaja, 040 502 5911, juha.rusama@autoverkkokauppa.fi

Autoverkkokauppa.fi on Suomen suurimpia uusien autojen vähittäismyyntipisteitä. Se on Suomen ensimmäinen täysin digitalisoitu uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa, jossa asiakas voi aidosti ostaa autonsa verkossa alusta loppuun. Verkkopalvelun lisäksi Autoverkkokauppa palvelee henkilö- ja tavara-auto asiakkaitaan autoliikkeissä Vantaan Petikossa ja Raisiossa sekä huollon asiakkaita myös Helsingin Malmilla.

Autoverkkokaupan omistaa Bassadone Automotive Nordic Oy, joka on kaikkien Autoverkkokaupassa myytävien uusien autojen, Citroënin, Dacian, DS:n, Hyundain, Isuzun, Peugeotin, Renaultin, SsangYongin ja Suzukin, virallinen Suomen maahantuoja.

Bassadone Automotive Nordic on ensimmäisenä autoalan yrityksenä Suomessa saavuttanut kansainvälisestikin arvostetun Great Place to Work® -sertifioinnin.