AUTOVERKKOKAUPAN SYKSY 2022 -Yhä useampi suomalainen kuluttaja ostaa autonsa verkkokaupasta mobiliilaitteella

Yhä useampi kuluttaja ostaa autonsa suoraan verkkokaupasta. Heinä-syyskuussa verkkomyynnin osuus oli jo 20 % Autoverkkokaupan henkilöautojen myynnistä. Verkkokauppatilauksista puolet tehtiin mobiililaitteella.

Autoverkkokaupan verkkokauppamyynti kasvaa tasaisesti sekä uusien että käytettyjen autojen osalta. Leasing-tuotteissa verkkokaupan osuus on jo hyvin merkittävä. Päätelaitteiden osuus jakautuu mobiililaitteilla ja tietokoneilla tehtyjen kauppojen kesken lähes täsmälleen puoliksi.

Stockmannin Hullujen Päivien Autoverkkokaupan tarjoushintaiset autot myytiin ensimmäistä kertaa verkkokaupan kautta. Kaksi kertaa vuodessa järjestettävä kampanja on Suomen yksi tunnetuimpia markkinointikonsepteja ja tuo kuluttajalle mahdollisuuden ostaa myös Stockmannin yhteistyökumppaneiden tuotteita kampanjahintaan.

Autoverkkokauppa oli tänä vuonna yhtenä Peugeot ja Citroën -autojen jälleenmyyjänä mukana Hulluilla Päivillä. Autot tulivat myyntiin keskiviikkoaamuna 28.9. jo klo 7.00 Autoverkkokaupan sivustolla. Erittäin kilpailukykyisiksi hinnoitellut leasing-tuotteet houkuttelivat ennätysmäärän sivustokävijöitä ja vuoden minimisopimuksella myydyt tuotteet kävivät nopeasti heti aamusta kaupaksi.

Autoverkkokaupan toimitusjohtaja Juha Rusaman mukaan Hullut Päivät on erinomainen konsepti tuoda autojen verkko-ostamisen helppous vielä vahvemmin kuluttajien tietoisuuteen. ”Tällä kertaa laitoimme kaikki Hullujen Päivien tarjoustuotteet myyntiin ainoastaan verkkoon ja totesimme tämän toimivaksi ratkaisuksi, sillä asiakas sai heti varattua itselleen haluamansa auton ja vietyä ostotapahtuman loppuun asti yhdellä kertaa. Tämä mahdollisti myös myynnin aloittamisen klo 7 aamulla, jolloin moni asiakas ehti ostoksille ennen työpäivän alkua”.

Autoverkkokauppa.fi

Juha Rusama, toimitusjohtaja, 040 502 5911, juha.rusama@autoverkkokauppa.fi

Autoverkkokauppa.fi on Suomen ensimmäinen uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa, josta asiakas voi ostaa auton alusta loppuun suoraan verkosta ja samalla myydä vanhan autonsa vaihdossa. Verkon lisäksi Autoverkkokauppa palvelee henkilö- ja tavara-autoasiakkaitaan autoliikkeissä Vantaan Petikossa, Raisiossa ja Hämeenlinnassa sekä huoltoliikkeessään Helsingin Malmilla.

Autoverkkokaupan omistaa Bassadone Automotive Nordic Oy, joka on kaikkien Autoverkkokaupassa myytävien uusien autojen - Citroënin, Dacian, DS:n, Hyundain, Isuzun, Peugeotin, Renaultin, SsangYongin ja Suzukin - virallinen Suomen maahantuoja.