Bassadone Automotive Nordic -yritysryhmään kuuluva Autoverkkokauppa.fi laajenee Tampereelle ja Espooseen

Autoverkkokaupan monipuoliset palvelut ovat saatavilla jatkossa myös Tampereella sekä Espoossa. Laajeneminen tapahtuu Autoverkkokaupan ja MetroAuton välisellä liiketoimintakaupalla.

Autoverkkokauppa.fi on Suomen ensimmäinen täysin digitalisoitu uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa, jossa asiakas voi aidosti ostaa autonsa verkossa alusta loppuun. Autoverkkokauppa palvelee henkilö- ja tavara-asiakkaitaan myös autoliikkeissä Vantaan Petikossa, Raisiossa sekä Hämeenlinnassa. Se on tunnettu erityisesti yksityisleasing-tuotteistaan ja huollon laajoista aukioloajoista. Nyt toiminta laajenee Tampereelle sekä Espooseen.

Laajeneminen tapahtuu MetroAuton ja Autoverkkokaupan välisellä liiketoimintakaupalla, jossa MetroAuton Tampereen ja Espoon Niittykummun toimipisteet siirtyvät Autoverkkokaupalle.

Kaupalla Autoverkkokauppa vahvistaa edelleen asemaansa pääkaupunkiseudulla ja varmistaa Bassadonen maahantuomien merkkien huolto- ja myyntipalvelut Suomen suurimmissa kaupungeissa. Toimipisteiden henkilöstö siirtyy kaupan toteuduttua Autoverkkokaupan palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Liiketoimintakauppa on ehdollinen kilpailuviranomaisten hyväksynnälle ja se toteutunee tammi-helmikuun vaihteessa.

”Autoverkkokauppaan ja sen kasvuun panostaminen ovat merkittävässä roolissa yhtiöryhmän kehityksessä. Oman vähittäiskauppamme kasvuun investoimalla varmistamme oman keskeisen roolimme autotoimialan yhä edelleen keskittyessä”, kertoo Bassadone Automotive Nordicin toimitusjohtaja Antti Ruhanen.

Tampereelle laajentuminen on luonnollista jatkoa Autoverkkokaupan voimakkaalle kasvulle Raision pisteen avautumisen jälkeen vuonna 2020. Espoon toimipiste puolestaan vahvistaa pääkaupunkiseudun huoltoverkostoamme ja tuo palvelumme paremmin espoolaisten saataville”, kertoo Autoverkkokaupan toimitusjohtaja Juha Rusama

“MetroAuto fokusoi toimintaansa yhä vahvemmin markkinajohtaja Toyotaan merkin suurimpana jälleenmyyjänä. Toimintaamme täydentävät monimerkkipisteinä MetroAuto Herttoniemi ja MetroAuto Koskelo. Luotamme, että Autoverkkokauppa palvelee jatkossa Tampereen Hatanpään ja Espoon Niittykummun asiakkaat kiitettävästi.” toteaa MetroAuto Oy:n toimitusjohtaja Jussi Rapala.

Lisätietoja:

MetroAuto Oy, CEO, Jussi Rapala 050 348 5724, jussi.rapala@metroauto.fi
Autoverkkokauppa, CEO, Juha Rusama 040 5025 911, juha.rusama@autoverkkokauppa.fi
Bassadone Automotive Nordic, CEO, Antti Ruhanen 040 700 6282, antti.ruhanen@bassadone.fi

METROAUTO OY

MetroAuto on vuodesta 1925 toiminut autoalan perheyritys, jonka liikevaihto tilikaudella 2022 on noin 180 miljoonaa euroa. MetroAuto edustaa vähittäiskauppiaana Bassadone merkkien Citroenin, Hyundain, Peugeotin, Dacian ja Renaultin lisäksi mm. Toyotaa, Mazdaa ja Subarua. MetroAutossa työskentelee noin 270 henkilöä.

AUTOVERKKOKAUPPA

Autoverkkokauppa on osa Bassadone Automotive Nordic yhtiöryhmää. Autoverkkokaupassa myydään kaikkia kymmentä Bassadonen maahantuomaa automerkkiä.

Autoverkkokaupan toimipisteet sijaitsevat Vantaalla, Helsingissä, Raisiossa ja Hämeenlinnassa. Autoverkkokauppa työllistää noin 160 vähittäiskaupan ja huollon ammattilaista.

BASSADONE AUTOMOTIVE NORDIC OY

Bassadone Automotive Nordic Oy on osa Bassadone Automotive Group -yhtiöryhmää, joka toimii useiden automerkkien maahantuojana ja vähittäismyyjänä maailmanlaajuisesti. Bassadone Automotive Group on perheyhtiö, joka on perustettu jo vuonna 1904. Suomessa ja Baltiassa Bassadone Automotive Nordic on toiminut vuodesta 1997, eli jo 25 vuoden ajan. Suomessa Bassadone Automotive Nordic toimii 10 tunnetun automerkin maahantuontiyhtiöiden emoyhtiönä. Bassadonen toiminta Suomessa ja Baltiassa kasvaa ja kehittyy jatkuvasti autoilun muuttaessa muotoaan enemmän palveluperusteiseksi.

Bassadone Automotive Nordic kantaa ylpeydellä ja ensimmäisenä autoalan työnantajana kansainvälisesti arvostettua Great Place To Work® -sertifiointia. Tämä tunnustus kertoo yrityksemme loistavasta työntekijäkokemuksesta sekä siitä, että olemme ylpeitä siitä, mitä teemme. Bassadone Automotive Nordic työllistää Suomessa noin 300 autoalan ammattilaista, ja yrityksemme on valittu yhdeksi Suomen Parhaista Työpaikoista vuosina 2021 ja 2022.