Laakkonen pääkaupunkiseudun jälleenmyyjäksi

1.7.2013 alkaen Laakkonen toimii Simetron Groupin edustamien Hyundai-, Renault-, Suzuki-, Dacia-, ja Isuzu-merkkien valtuutettuna myynnin sekä huollon jälleenmyyjänä Helsingin Herttoniemessä, Espoon Suomenojalla sekä Vantaalla.

-Olemme erittäin iloisia saadessamme jälleenmyyjäksemme vahvan toimijan. Uskon vahvasti, että Laakkosen mukaantulo tulee edelleen vahvistamaan merkkiemme asemaa erittäin tärkeässä pääkaupunkiseudun markkinassa, jossa varsinkin Laakkosen yritysauto-osaaminen on meille tärkeää, kertoo Simetron Groupin konserninjohtaja Antti Ruhanen.

–Uusien merkkiedustusten myötä pystymme nyt entistä paremmin palvelemaan laajaa asiakaskuntaamme pääkaupunkiseudulla- myös yritysmyynnissä. Meillä on tarjota yritysautopäättäjälle jatkossa lähes kaikki Suomen myydyimmät yritysautomerkit ja laajin valikoima, toteaa Laakkonen autokonsernin toimitusjohtaja Timo Yli-Salomäki.

Lisätietoja:

Simetron Group Oy, konserninjohtaja Antti Ruhanen, p. 040-700 6282, antti.ruhanen@simetron.fi

Laakkonen autokonserni, toimitusjohtaja Timo Yli-Salomäki, p. 09 5407 4405,
timo.yli-salomaki@laakkonen.fi

Simetron Group-konserni on vuonna 1997 perustettu autojen maahantuontiin Suomeen ja Baltiaan erikoistunut yritysryhmä, jonka maahantuomia automerkkejä ovat Dacia, Hyundai, Isuzu, Renault ja Suzuki. Vuoden 2012 yhteenlaskettu uusien autojen myynti oli 10 000 autoa ja liikevaihto 149 m€.

Laakkonen-konsernilla on autoliikkeitä 20 kaupungissa kaikkiaan 31 kappaletta. Autoedustuksia on 20. Konserni työllistää yhteensä 1400 henkilöä. Laakkonen myy lähes 36 000 autoa vuodessa ja palvelee huollossa yli 250 000 asiakasta vuosittain. Tällä määrällä ja verkoston laajuudella mitattuna Laakkonen on Suomen suurin autoalan vähittäismyyjä.