Basware auttoi Carlsbergia pääsemään eroon paperilaskuista ja postikuluista

Carlsberg Denmark lähettää noin 45 000 laskua kuukausittain. Aiemmin iso osa niistä postitettiin. Kun postikulut kaksinkertaistuivat, Carlsberg päätti lisätä verkkolaskutustaan. Baswaren avulla verkkolaskujen määrä kasvoi 48 prosentista 96 prosenttiin vajaassa kahdessa vuodessa, joten säästöt vuositasolla ovat olleet merkittäviä.

Espoo, Suomi, 23. lokakuuta 2017 – Basware, maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, on auttanut pitkäaikaista asiakastaan Carlsberg Denmarkia kasvattamaan verkkolaskujensa osuutta 48 prosentista 96 prosenttiin. Baswaren verkkolaskutusratkaisun avulla Carlsberg pystyi vastaamaan asiakkaittensa sähköistä laskutusvaihtoehtoa koskeviin toiveisiin ja saavuttamaan merkittäviä taloudellisia säästöjä.

”Tiesimme, että postitettavien laskujen maksut kaksinkertaistuivat vuoden 2016 alussa. Meidän oli siis ryhdyttävä toimiin, jotta postikulumme eivät tuplaantuisi lyhyen ajan kuluessa”, kertoo Liselotte Frost Christensen, Carlsbergin Credit Manager.

Baswaren verkkolaskutusratkaisu tarjosi Carlsbergille integroidun ratkaisun ja mahdollisti tulostuksen ulkoistamisen.

”Ratkaisu on yksinkertainen: halusimme lähettää PDF-laskut asiakkaillemme sähköpostin liitetiedostoina. Meillä on paljon pieniä asiakkaita, emmekä halunneet tehdä prosessista heidän kannaltaan liian monimutkaista. Basware pystyi tarjoamaan tähän sopivan ratkaisun”, Frost Christensen jatkaa.

Sähköpostipalvelu on osa kattavaa laskutusprosessia. Sen avulla Carlsberg voi lisätä sähköisesti toimitettavien laskujen osuutta niiden asiakkaiden keskuudessa, jotka eivät voi vastaanottaa edistyneempiä verkkolaskuja.

”Olemme tyytyväisiä, että olemme voineet tuoda näin paljon asiakkaita sähköpostilaskutuksen piiriin. Aiemmin kun vielä lähetimme laskut postitse, laskutusosastomme sai usein kyselyjä kadonneista laskuista – jopa 100-150 puhelua joka kuukausi. Nyt kyselyt ovat vähentyneet noin viiteenkymmeneen kuukaudessa”, Frost Christensen toteaa.

Koska Baswaren ratkaisut toimivat integroidusti, Carlsberg lähettää kaikki laskut saman yhteyden kautta samalla tavalla. Basware toimittaa ne tilanteen mukaan verkkolaskuina, sähköpostitse tai postitettuina.

”Läpinäkyvän järjestelmän ansiosta pysymme koko ajan tilanteen tasalla. Ennen emme esimerkiksi tienneet, oliko asiakkaamme saanut muistutuksen. Nyt se näkyy portaalissa. Tapahtumien seuraaminen on todella helppoa".

Parempi näkyvyys laskutusprosessiin on seurausta siitä, että Carlsberg lähettää kaikki laskunsa yhden kanavan kautta. Aiemmin osa laskuista lähetettiin sähköpostilla Outlookista, osa tulostettiin yhden palveluntarjoajan kautta ja verkkolaskut lähetettiin toisen palveluntarjoajan kautta. Nyt kaikki tiedot ovat yhdessä paikassa.

”Hanke on ollut oiva esimerkki siitä, että voimme optimoida prosessejamme ja tehdä yhteistyötä osastojen välillä asiakkaidemme parhaaksi. Se on erinomainen esimerkki kustannussäästöistä, jotka hyödyttävät samalla asiakkaitamme”, Frost Christensen iloitsee.

Basware
Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa

Yhteydenotot:
press@basware.com