Basware ja WEX yhteistyöhön reaaliaikaisen e-yritysmaksuratkaisun toimituksessa

- Yritykset hyötyvät sujuvammista talousprosesseista, nopeammista maksusuorituksista ja joustavammasta kassavirran hallinnasta

Tiedotusvälineille 16.3.2016

Basware, johtava hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, ja WEX Inc, johtava yritysmaksuratkaisujen palveluntarjoaja, ovat solmineet kansainvälisen sopimuksen uuden yritysten laskujen e-maksuratkaisun toimittamisesta.

Sopimuksen myötä yritykset voivat vahvistaa heidän hankinnasta maksuun -prosessiaan ja käyttöpääoman hallintaansa uudella, automaattisella laskunmaksuratkaisulla, reaaliaikaisella e-maksulla. Ratkaisu tarjoaa ostajille väylän rahoitukseen ja varhaiseen maksamiseen, ja toimittajat puolestaan voivat halutessaan valita varmemman ja nopeamman maksun saannin. Uusi ratkaisu tarjotaan yhteistyössä Baswaren kanssa.

"WEX:llä etsimme jatkuvasti uusia tapoja parantaa asiakaskokemusta innovatiivisilla ja maailmanlaajuisilla maksuratkaisuilla, jotka vahvistavat asiakkaittemme liiketoiminnan kannattavuutta ja kassavirran hallintaa, paikallisissa valuutoissa. Olemme hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön Baswaren kanssa. Yhteistyö antaa meille mahdollisuuden tarjota uusi, reaaliaikainen maksamisen vaihtoehto, jonka etuina ovat automaattinen täsmäytys, sujuvampi kassavirta ja nopeammat maksusuoritukset", sanoo WEX:n Virtual Payments -yksikön johtaja Jim Pratt.

"Yhteistyö WEX:n kanssa tuo reaaliaikaisen sähköisen maksamisen edut yhä useamman organisaation ulottuville. Poistamalla ylimääräiset käsittelyvaiheet ja tarjoamalla joustavia maksuvaihtoehtoja yritykset voivat parantaa koko talousprosessiaan, vähentää maksujen myöhästymisiä ja optimoida käyttöpääomaansa. Nämä kaikki ovat tämän päivän yrityksille keskeisiä haasteita, mutta onneksi innovatiiviset toimitusketjun rahoitusvaihtoehdot luovat uusia mahdollisuuksia yritysten kasvuun. Ostajat ja toimittajat voivat rahoittaa maksettavat tai saatavat ja siten optimoida kassavirtaa sekä saavuttaa selkeän näkymän rahoitustilanteeseen", sanoo Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä.

Baswaren rahoituspalvelut: http://www.basware.fi/ratkaisut/rahoituspalvelut
WEX Commercial Payments- & Basware-yhteistyö: www.wexeurope.com/basware

Yhteystiedot:

Riina Sulonen, markkinointijohtaja, WEX Europe
riina.sulonen@wexeurope.com

Sirje Ahvenlampi-Hyvönen, viestintäjohtaja, Basware Oyj
sirje.ahvenlampi@basware.com

WEX Inc.
WEX Inc. (NYSE: WEX) on johtava yritysmaksuratkaisujen palveluntarjoaja. Vuonna 1983 polttoaineen maksukorttijärjestelmäpalveluista liiketoimintansa aloittanut WEX on laajentanut toimintaansa monialaiseksi yritysmaksuratkaisujen tarjoajaksi. Yhtiö edustaa yli 9 miljoonaa ajoneuvoa tarjoten ensiluokkaista maksuturvallisuutta useilla eri sektoreilla. WEX palvelee kansainvälistä asiakaskuntaansa ja yhteistyökumppaneitaan ympäri maailmaa. Yhtiöllä on toimipisteitä Yhdysvalloissa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa, Brasiliassa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Italiassa, Ranskassa, Saksassa, Norjassa ja Singaporessa. WEX ja sen tytäryhtiöt työllistävät yli 2 000 henkilöä. Yritys on listautunut vuonna 2005 ja löytyy New Yorkin pörssilistalta lyhenteellä "WEX". Saat lisätietoa vierailemalla osoitteessa www.wexinc.com ja seuraamalla WEXiä Twitterissä nimikkeellä @WEXIncNews.

Basware
Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa ja pysy ajan tasalla tilaamalla tuoreimmat uutiset.