• Basware/

Basware julkistaa Bregal Milestonen tekemän 50 miljoonan euron strategisen sijoituksen

Basware Oyj, pörssitiedote, 20.3.2019 klo 9:30

Basware on allekirjoittanut rahoitussopimuksen Bregal Milestone LLP:n (“Bregal Milestone”) hallinnoimien rahastojen kanssa. Basware ottaa senior-ehtoisen, vakuudettoman 50 miljoonan euron lainan, joka erääntyy syyskuussa 2024 (“Laina”) ja laskee myös liikkeeseen ns. at-the-money optio-oikeuksia. Varat tullaan käyttämään yleisiin liiketoimintatarpeisiin, sisältäen Yhtiön olemassa olevien velkojen uudelleenrahoittamisen, sekä tulevaan kasvuun.

Ilkka Sihvo, Baswaren hallituksen puheenjohtaja, toteaa: “Olemme innoissamme yhteistyöstä Bregal Milestonen kaltaisen pitkäaikaisen sijoittajan kanssa, joka näkee Baswaren potentiaalin ja on allokoimassa merkittävän määrän pääomaa Baswaren strategian tukemiseen. Rahoitussopimus on räätälöity Baswaren tarpeisiin ja varat vahvistavat Baswaren tasetta, sekä tukevat meidän kasvua ja edistystä kohti positiivisen kassavirran luontia keskipitkällä aikavälillä.”

Cyrus Shey, yksi kolmesta Bregal Milestonen johtavista managing partnerista, kommentoi lisäksi: “Uskomme, että Baswarella on valtavasti potentiaalia ja olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme aloittaa yhteistyön heidän kanssaan heidän kasvattaessaan markkinajohtajan asemaansa laajenevilla hankinnasta maksuun -palveluiden markkinoilla.”

Lainassa on 8,75 prosentin vuosittainen korkomarginaali, joka maksetaan puolivuosittain jälkikäteen käteisellä. Lainasta saatavat varat ovat 45 miljoonaa euroa. Laina on seniori-ehtoinen, vakuudeton ja sen laina-aika on 5,5 vuotta, mikä pidentää merkittävästi Baswaren lainasalkun keskimääräistä maturiteettia.

Lainan yhteydessä Bregal Milestone saa vastikkeetta 1 000 vapaasti siirrettävää optio-oikeutta, jotka ovat vaihdettavissa 1 000 000 Yhtiön osakkeeseen (“Optio-osakkeet”), jotka edustavat noin 6,5 prosenttia Yhtiön osakkeista täysi laimennusvaikutus huomioiden (6,9 prosenttia Yhtiön tämänhetkisestä osakemäärästä).

Kunkin Optio-osakkeen käteismerkintähinta on 29,9158 euroa, joka vastaa Yhtiön osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettujen päivittäisten keskihintojen keskiarvoa viideltä päivältä 13.3.-19.3.2019. Merkintähintaa tarkistetaan osinkoa maksettaessa sekä muilla tavanomaisilla omistuksen laimentumiselta suojaavilla tarkistuksilla optio-oikeuksien ehtojen mukaisesti. Optio-oikeudet annetaan Bregal Milestonelle Lainan noston yhteydessä, arviolta 2.4.2019. Optio-osakkeiden merkintäaika alkaa välittömästi optio-oikeuksien antamisesta ja päättyy 22.8.2024. Baswaren hallitus on päättänyt optio-oikeuksien antamisesta 15.3.2018 pidetyn Baswaren varsinaisen yhtiökokouksen myöntämän valtuutuksen nojalla.

Neuvonantaja

Basware hankki riippumatonta taloudellista neuvonantoa Jefferies International Limited:ltä transaktioon liittyen.

Ben Selby, sijoittajasuhdejohtaja, Basware Oyj
Puh. 050 305 8077, ben.selby@basware.com

Bregal Milestone

Bregal Milestone LLP toimii sijoitusneuvonantajana 400 miljoonan euron rahastolle, joka sijoittaa varojaan pääasiassa Eurooppaan. Bregal Milestone tarjoaa pääomaa vähemmistösijoituksina ja strategista tukea johtaville kasvuyhtiöille. Lisätietoja osoitteesta www.bregalmilestone.com.

Basware

Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto ja maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Baswaren ratkaisut tehostavat yrityksien liiketoimintaa varmistamalla hankinnan ja taloushallinnon sekä osto- ja myyntireskontran kulujen täydellisen läpinäkyvyyden. Basware toimii yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V:HE). Lue lisää: https://investors.basware.com/fi