Basware lisää ohjatun hankintaominaisuuden sähköiseen hankintaratkaisuunsa

Espoo, 4.9.2018 – Basware (Nasdaq: BAS1V), maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, on lisännyt sähköiseen hankintaratkaisuunsa uuden ohjatun hankintaominaisuuden. Tehostettu hankinnanohjaus tekee hankintaratkaisun käytöstä entistä helpompaa ja auttaa siten kasvattamaan ratkaisun käyttöastetta. Se myös lisää kustannussäästöjä ohjaamalla käyttäjät valitsemaan ensisijaisia toimittajia, sopimuksia ja hinnoittelukäytäntöjä.

Hankintaosastoilla käytetään paljon aikaa ja vaivaa mahdollisimman hyvien sopimusten ja hintojen neuvotteluun toimittajien kanssa. Saavutetut säästöt eivät kuitenkaan realisoidu, ellei henkilöstö noudata hankintakäytäntöjä ja hanki tuotteita ja palveluita ensisijaisilta sopimustoimittajilta. Baswaren uusi ohjattu hankinta auttaa organisaatioita varmistamaan, että neuvottelujen eteen nähty vaiva kannattaa. Se kasvattaa käytäntöjen mukaisten hankintojen osuutta, tekee hankintaprosessista erittäin helppoa ja lisää sähköisen hankintaratkaisun käyttöastetta.

"Hankintaprosessi voi tuntua käyttäjistä hankalalta, jos valittavissa on useita tuotteita ja jopa useita vaihtoehtoja samasta tuotteesta. Tämä pätee etenkin satunnaisiin käyttäjiin. Ohjattu hankinta auttaa löytämään oikeat tuotteet ja palvelut nopeasti ja helposti ja tehostaa siten ostoprosessia, parantaa käyttäjien tyytyväisyyttä, ohjaa kulutusta ensisijaisille toimittajille ja tehostaa kulujen hallintaa", sanoo Tomi Lindholm, Director, Procurement Product Management, Basware.

"Ohjatusta hankinnasta on asiakkaillemme paljon hyötyä", Tomi jatkaa. "Se tarjoaa loppukäyttäjille verkkokauppamaisen ostokokemuksen ja tilanteeseen sopivan navigoinnin eri tuotteisiin ohjaten näin käyttäjiä valitsemaan ensisijaiseksi määritettyjä tuotteita ja toimittajia. Asiakkaidemme näkökulmasta tämä kasvattaa vaatimustenmukaisten hankintojen osuutta ja antaa mahdollisuuden siirtää arvokkaita hankintaresursseja rutiiniostoksista suuren arvon strategisiin hankintoihin. Ohjatun hankinnan perusajatus on näyttää käyttäjälle vain olennaiset tuotteet, piilottaa tarpeettomat vaihtoehdot ja edistää hankintakäytäntöjen noudattamista."

Lisätietoja Baswaren hankintaratkaisusta on Baswaren verkkosivustolla.

press@basware.com

Basware
Basware on maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä: @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa