• Basware/

Basware Oyj käynnistää pitkän aikavälin henkilöstön osakesäästöohjelman vuosille 2022−2025

Basware Oyj, pörssitiedote, 24.11.2021 klo 9:00

Basware Oyj:n hallitus on päättänyt perustaa uuden, pitkän aikavälin osakesäästöohjelman Basware Oyj:n ja sen tytäryhtiöiden henkilöstölle.

Osakesäästöohjelman tavoitteena on tarjota kaikille Baswaren työntekijöille mahdollisuus sijoittaa osa palkastaan Baswaren osakkeisiin. Ohjelman tarkoituksena on saattaa yhteen henkilöstön ja Baswaren osakkeenomistajien intressit pitkän aikavälin arvonluonnin tueksi.

”Ihmiskeskeisessä liiketoiminnassa uskomme vahvasti, että yhdenmukaisuus ja yhteiset tavoitteet ajavat sitoutumista, liiketoiminnallisia tuloksia ja pitkän aikavälin arvonluontia. Osakesäästöohjelman tarjoaminen kaikille Baswaren työntekijöille maailmanlaajuisesti on tärkeä edistysaskel, joka vahvistaa Baswarea yhtiönä ja kykyämme toteuttaa kasvumahdollisuutemme tulevaisuudessa onnistuneesti”, toteaa Baswaren toimitusjohtaja, Klaus Andersen.

Osallistuminen henkilöstön osakesäästöohjelmaan on vapaaehtoista. Työntekijät kutsutaan osallistumaan ohjelmaan kausi kerrallaan. Ohjelman ensimmäinen kausi alkaa 1.4.2022 ja päättyy 31.3.2025. Osakkeet ostetaan julkisen kaupankäynnin kautta neljännesvuosittain säästösumman perusteella. Ensimmäinen erä ostetaan Q2 2022 osavuosikatsauksen julkistamisen jälkeen ja viimeinen erä Q1 2023 osavuosikatsauksen julkistamisen jälkeen.

Jokainen ohjelmaan osallistuja saa yhden ilmaisen lisäosakkeen kahta osaketta kohden, jotka on hankittu ensimmäisen säästökauden aikana (huhtikuu 2022−maaliskuu 2023). Lisäosakkeiden saamisen edellytyksenä on, että ohjelmaan osallistuja omistaa edelleen säästökauden aikana hankitut osakkeet ja on työsuhteessa Baswareen ohjelman kauden päätyttyä.

Osakesäästöohjelman kustannukset muodostuvat ohjelmaan osallistuvien henkilöiden lukumäärän, ostettujen osakkeiden lukumäärän ja osakekurssin kehityksen perusteella. Ohjelman kautta säästettyjen varojen määrän arvioidaan sijoittuvan 0,6-1,0 miljoonan euron välille ensimmäisen säästökauden aikana (huhtikuu 2022−maaliskuu 2023). Hallituksella on mahdollisuus muuttaa kokonaissäästöjen määrää ennen ohjelman kauden alkua.

Hallitus päättää ohjelman uusista, mahdollisista kausista ja niiden yksityiskohdista erikseen.

BASWARE OYJ

Klaus Andersen

Katariina Kataja, Sijoittajasuhdepäällikkö, Basware Oyj
Puh. +358 40 527 1427, katariina.kataja@basware.com

investors.basware.com/fi

Tietoja Baswaresta:
Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto ja maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen tarjoaja. Baswaren ratkaisut tehostavat yrityksien liiketoimintaa varmistamalla hankinnan ja taloushallinnon sekä osto- ja myyntireskontran kulujen täydellisen läpinäkyvyyden. Basware kehittää jatkuvasti uusia innovaatioita, joilla on tärkeä rooli siirtymisessä vähähiiliseen talouteen, digitalisoimalla ja automatisoimalla paperiset hankinnasta maksuun -prosessit. Basware toimii yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V: HE). Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.