Basware Oyj:n osakepalkkiojärjestelmän mukainen omien osakkeiden luovutus

Basware Oyj pörssitiedote 23.09.2021 klo 09.00

Basware Oyj:n hallitus on päättänyt 22.09.2021 suunnatusta maksuttomasta osakeannista Basware Oyj:n avainhenkilöiden osakepalkkiojärjestelmän Restricted Share Plan 2020 palkkion maksamista varten.

Osakeannissa on tänään luovutettu 625 Basware Oyj:n osaketta vastikkeetta osakepalkkiojärjestelmään kuuluville avainhenkilöille osakepalkkiojärjestelmän ehtojen mukaisesti. Osakkeet siirretään osallistujien arvo-osuustileille aikaisintaan 23.9.2021.

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu Basware Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 18.03.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 7 943 omaa osaketta.

Hallituksen 22.09.2021 päättämän osakeannin seurauksena hallitus päätti myös tarkistaa niiden osakkeiden merkintähintaa, jolla voidaan merkitä Briarwood Chase Management LLC:lle kuuluvat 1 000 vapaasti siirrettävää optio-oikeutta. Tarkistuksen jälkeen optio-oikeudet oikeuttavat niiden haltijan merkitsemään yhteensä 1 003 000 yhtiön osaketta oikaistulla 29,7926 euron merkintähinnalla osaketta kohden (ennen oikaisua merkintähinta osaketta kohden oli 29,7939 euroa).

Katariina Kataja, sijoittajasuhdepäällikkö, Basware Oyj
Puh. +358 (0)40 527 1427,
katariina.kataja@basware.com

investors.basware.com/fi

Basware:
Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto ja maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen tarjoaja. Baswaren ratkaisut tehostavat yrityksien liiketoimintaa varmistamalla hankinnan ja taloushallinnon sekä osto- ja myyntireskontran kulujen täydellisen läpinäkyvyyden. Basware kehittää jatkuvasti uusia innovaatioita, joilla on tärkeä rooli siirtymisessä vähähiiliseen talouteen, digitalisoimalla ja automatisoimalla paperiset hankinnasta maksuun -prosessit. Basware toimii yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on listattu Helsingin pörssissä (BAS1V: HE). Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.